9th Gen Civic Forum banner

Wymiana rozrusznika

1.1K views 30 replies 6 participants last post by  Clean12Coupe  
#1 ·
Więc właśnie zamówiłem nowy rozrusznik z RockAuto - pierwszy raz ich używam, mam nadzieję, że się uda, ceny w sklepie z częściami i Honda/OEM są astronomiczne, jak ponad 500 dolarów, dostałem ten za 120 dolarów - dostałem też nowe uszczelki kolektora dolotowego od Honda/OEM, ponieważ zalecono mi również ich wymianę… Obejrzałem kilka filmów na YouTube o tym procesie, ponieważ jak wszystko w jego samochodzie, to PITA, zastanawiam się, czy ktoś ma jakieś wskazówki, triki lub rady dotyczące tej instalacji - zabiorę się za to w nadchodzący weekend, powinienem mieć wszystkie części do czwartku! Wiem, że muszę zdjąć kolektor dolotowy i przynajmniej odłączyć dolot od przepustnicy, czy mogę po prostu zostawić przepustnicę przymocowaną do kolektora, czy też muszę ją również zdjąć? Zakładam też, że nie stracę wystarczającej ilości płynu chłodzącego, aby było to problemem, gdy odłączę przewód, prawda? Wszelka pomoc, jaką możecie mi udzielić, byłaby wspaniała! Z góry dziękuję!!
 
owns 2012 Honda Civic Si
#3 ·
Wiesz, mogliśmy odbyć tę rozmowę kilka dni temu, kiedy wysłałem ci wiadomość, ty draniu! 😆

Czyli kolektor dolotowy ma 6 śrub i 2 nakrętki, prawda?
Odłączyć podstawę kolektora dolotowego i usunąć wszystkie przewody/węże - to wszystko?
w jednym filmie wydawało mi się, że widziałem jakiś wspornik na górze kolektora, połączony z listwą paliwową lub czymś w tym stylu...
Uszczelki do kolektora po prostu siedzą w małych rowkach, prawda?
Użyj małego narzędzia do wyciągnięcia starych i wciśnięcia nowych, bez uszczelniacza ani niczego, tak?
I drenaż płynu chłodzącego nie będzie miał żadnego znaczenia?

To wszystko, to moje ostatnie pytania, dziękuję J
 
owns 2012 Honda Civic Si
#5 ·
Za późno, dostałem dziś nowy, wygląda świetnie, dużo większy niż myślałem - słyszałem wspaniałe rzeczy o RockAuto, więc jestem pewien, że będzie dobrze
 
owns 2012 Honda Civic Si
#7 ·
Wymiana rozrusznika w moim 1.8 była prawdopodobnie najtrudniejszą pracą, jaką kiedykolwiek musiałem wykonać. Myślę, że pamiętam, że dużo pracy trzeba było wykonać po omacku i musiałem wykręcać rękę i ramię w dziwnych miejscach. Wymagało to wielu przedłużeń i różnych nasadek, aby sięgnąć do śrub. A kolejność operacji jest bardzo krytyczna dla demontażu i montażu. Myślę, że przed podjęciem próby odwołałem się do kilku różnych filmów, które znalazłem na YouTube. Fabryczna instrukcja serwisowa zmusi cię do przeskakiwania przez obręcze, aby wyjąć rozrusznik. Wybrałem jednostkę TYC (nową) i działa niezawodnie od ponad roku. Rozrusznik OE był zardzewiały i skorodowany.
 
  • Like
Reactions: Teeps
#8 ·
Zastanawiam się, czy ktoś ma jakieś wskazówki, triki lub porady dotyczące tej instalacji -
Tak.
1. użyłem rozrusznika regenerowanego marki Honda lub Denso.
2. zdejmij rurę wydechową
3. jeśli masz ponad 35 lat; zapłać komuś, aby zainstalował rozrusznik.
 

Attachments

#9 ·
lol TF - wszyscy po prostu zdejmują kolektor dolotowy, zapewniając swobodny dostęp - wiem, że będzie trochę pracy, ale muszę to zrobić, instaluję też inne części i nie stać mnie na doliczanie tego do rachunku, skoro mogę to zrobić sam.
Rozrusznik to PITA - Alternator to PITA - nawet wymiana świec zapłonowych w tym samochodzie to PITA, wszystko jest…
 
owns 2012 Honda Civic Si
#11 ·
Udało się, stary - udręka, ALE szczerze mówiąc, nie tak źle, jak myślałem, prawdopodobnie najtrudniejszą częścią było odkręcenie samego rozrusznika, ponieważ dostęp do obu śrub jest utrudniony. Duża śruba 17 mm z przodu była tak cholernie mocno dokręcona, a mój klucz 1/2” pasował tylko na tyle dobrze, żeby ją poluzować, wtedy musiałem użyć małego klucza z grzechotką, który ledwo miał wystarczający moment obrotowy, żeby ją obrócić - wtedy przedłużona śruba 14 mm z tyłu była naprawdę trudna do dostania, a ja nie mogłem zdjąć przewodu zasilającego z góry rozrusznika, dopóki go nie odkręciłem, więc w zasadzie robiłem 1-2 kliknięcia na obrót na cholernej grzechotce z 88 zębami lol, zajęło to prawie 10 minut, żeby go wyjąć, a potem kolejne 10, żeby go założyć. W każdym razie, robota zrobiona!
 
owns 2012 Honda Civic Si
  • Like
Reactions: Teeps
#20 ·
IMO Prawdopodobnie zrobiłbym obie rzeczy - 5 lat to dużo czasu dla akumulatora, zwłaszcza jeśli jest to codzienny kierowca, a także 389 amperów rozruchowych to trochę mało... wciąż może to być problem z rozrusznikiem, ale może najpierw spróbuj z akumulatorem
 
owns 2012 Honda Civic Si
#21 ·
IMO prawdopodobnie zrobiłbym obie rzeczy - 5 lat to dużo czasu dla akumulatora, zwłaszcza jeśli jest to codzienny kierowca, również 389 amperów rozruchowych to trochę mało… nadal może to być problem z rozrusznikiem, ale może najpierw spróbuj z akumulatorem
Tak, dostałem samochód w listopadzie 2024 roku, na akumulatorze jest napisane L-20, co oznacza, że akumulator ma 5 lat. Pewnie wymienię go przed zimą
 
#23 ·
Więc to był faktycznie rozrusznik? I tak, to niesamowite szczęście, że to się dzieje w domu!
Zdecydowanie zrób też akumulator! W ten sposób zaczynasz od nowa - widzisz, co zrobiłem!?
Ale poważnie, między niskim CCA a 5 latami na koncie, czas wymienić również ten akumulator... Jedyną inną częścią związaną z zasilaniem, której ostatecznie będziesz potrzebować, jest alternator, ale jeśli twój akumulator i rozrusznik są nowe, utrzymają alternator w ruchu trochę dłużej... Tu jestem ze swoim, zrobiłem akumulator w zeszłym roku po kilku niezbyt mocnych rozruchach (rozwiązuje ten problem), potem w tym roku, po kilku wahających się rozruchach lub dłuższym kręceniu niż zwykle, zrobiłem rozrusznik i teraz odpala SZYBKO i z mocą!!

Moim zdaniem, ale poważnie polecam zakup rozrusznika z RockAuto, zawsze byłem podejrzliwy wobec tego typu stron/dystrybutorów, ALE mój proces zamawiania / czas dostawy / cena były wspaniałe! Po raz pierwszy korzystałem z tej strony i myślę, że zajęło to mniej niż 10 minut, aby wybrać rozrusznik, który chciałem i zamówić go / około 3-4 dni maksymalnie, aby go otrzymać, a cena była 1/4 tego, co sklepy z częściami samochodowymi lub Honda by naliczyły... wysyłka do mojego domu za mniej niż 150 $ - sklepy z częściami chcą około 500 $ + .. Si czy nie, są DROGIE
 
owns 2012 Honda Civic Si
#24 ·
Zatem to był faktycznie rozrusznik - I tak, to fantastyczne szczęście, że zdarzyło się to w domu!
Zdecydowanie zrób też akumulator, w ten sposób zaczynasz od nowa - widzisz, co zrobiłem!?
Ale poważnie, między niskimi cca a 5 latami na koncie, czas wymienić również ten akumulator... jedyną inną częścią związaną z zasilaniem, której ostatecznie będziesz potrzebować, jest alternator, ale jeśli twój akumulator i rozrusznik są nowe, utrzymają alternator w ruchu nieco dłużej... Tak jest u mnie, zrobiłem akumulator w zeszłym roku po kilku niezbyt mocnych rozruchach (naprawiłem ten problem), a potem w tym roku po kilku wahających się rozruchach lub dłuższym kręceniu niż zwykle, zrobiłem rozrusznik i teraz odpala SZYBKO i z mocą!!

Moim zdaniem, ale poważnie polecam zakup rozrusznika z RockAuto, zawsze byłem podejrzliwy wobec tego typu stron/dystrybutorów, ALE mój proces zamawiania / czas dostawy / cena były fantastyczne! Po raz pierwszy korzystałem z tej strony i myślę, że zajęło to mniej niż 10 minut, aby wybrać rozrusznik, który chciałem i zamówić go / około 3-4 dni max, aby go otrzymać / cena była 1/4 tego, co sklepy z częściami samochodowymi lub Honda by zażądały... wysyłka do mojego domu za mniej niż 150 $ - sklepy z częściami chcą około 500 $ + .. Si czy nie, są DROGIE
Tak. Mój tata zabrał samochód do mechanika. Faktycznie był to rozrusznik. Pewnie wymieni akumulator przed zimą lub kiedy cca spadnie.
 
#25 ·
Problem polega na tym, że rozrusznik jest ukryty z tyłu silnika. Uważam, że jest mocno narażony na działanie mgły solnej w zimowych miesiącach, a korozja i rdza po prostu go niszczą. Silniki Hondy, w których rozruszniki znajdują się z przodu silnika, wydają się działać dłużej (silniki V6), a zwykle w moich pojazdach zaczynam oszczędzać na nowym akumulatorze około 4 roku, ponieważ potem to loteria, ile użytecznego soku mogą jeszcze pomieścić ogniwa.
 
#26 ·
Problem polega na tym, że rozrusznik jest ukryty z tyłu silnika. Uważam, że dostaje nieźle w kość od mgły solnej w zimowych miesiącach, a korozja i rdza po prostu go niszczą. Silniki Hondy, w których rozruszniki znajdują się z przodu silnika, wydają się działać dłużej (silniki V6)
i zwykle w moich pojazdach zaczynam oszczędzać na nowy akumulator około 4 roku, ponieważ potem to loteria, ile użytecznego soku mogą pomieścić ogniwa.
Mamy również Toyotę, rozrusznik jest zamontowany z przodu. Myślę, że jest również blisko wydechu, co z czasem może go upiec.
 
#27 ·
To wszystko jest nieistotne - zużycie rozrusznika zależy po prostu od tego, jak często używasz/jeździsz/odpalasz swój samochód, czasami klimat/miejsce zamieszkania może również odgrywać rolę w jego ogólnej żywotności, ale głównie użytkowanie... Stan/konserwacja innych elementów elektrycznych może również odgrywać bardzo małą rolę, np. akumulator, świece zapłonowe itp.
 
owns 2012 Honda Civic Si
#28 ·
To wszystko nieistotne - zużycie rozrusznika zależy po prostu od tego, jak często używasz/jeździsz/odpalasz swój samochód, czasami klimat/miejsce zamieszkania może również odgrywać rolę w jego ogólnej żywotności, ale głównie jest to użytkowanie
wciąż próbuję dowiedzieć się, jak silnik rozrusznika OE w moim starym Pilot z 2007 roku zdołał przeżyć silnik OE z Civica mojej żony z 2012 roku. Czy to może być dlatego, że przez całe życie był to pojazd garażowany? Z pewnością miał więcej czasu pracy, więcej przebiegu, więcej wieku i więcej cykli. Klimat w obu pojazdach był identyczny.
 
#29 ·
Czy miałeś Civica przez całą jego żywotność? Może jeśli został wymieniony, zanim był tanią/markową częścią, która po prostu szybciej zawiodła..? Jeśli nie i wszystko inne było identyczne, to musiałeś po prostu dostać perełkę 😉 — Garażowanie może również odgrywać niewielką rolę.
 
owns 2012 Honda Civic Si
#30 ·
Oba pojazdy otrzymały rozrusznik TYC. To chińska część, ale wydaje się dobrze zbudowana. Oczywiście, jeśli zawiedzie wcześniej lub później, będę go tu krytykował w innym poście.
 
#31 ·
lol Poszedłem z TYC jako zamiennikiem również na początku tego roku, mój wydaje się niesamowicie mocny, myślę, że będzie dobrze bracie! Tak, przyznam, że po głębszym zastanowieniu pojazdy garażowane pozostają w nieznacznie lepszym stanie…
 
owns 2012 Honda Civic Si