9th Gen Civic Forum banner

Zadania dla Civica SE z 2015 roku zbliżającego się do 100 tys. mil

335 views 11 replies 5 participants last post by  Clean12Coupe  
#1 ·
Cześć wszystkim, dziękuję, że mnie tu zaprosiliście. Kupiłem mojego Civica SE z 2015 roku prawie 10 lat temu i jako właściciel samochodu po raz pierwszy stosunkowo przestrzegałem rutynowych przeglądów (wymiany oleju, płynu hamulcowego, płynu CVT, rotacji/ustawienia opon, wymiany filtrów powietrza itp.).
Przyznaję, że byłem trochę nieświadomy, ponieważ wymieniłem płyn hamulcowy i CVT tylko dwa razy. Oba płyny zostały wymienione około 5 roku (2020) przy przebiegu 49 750 mil, a za drugim razem oba ponownie na początku tego roku przy przebiegu 94 000 mil, wraz z filtrem CVT z powodu mojego braku terminowej wymiany płynu CVT.
Mój stary niezależny mechanik Hondy powiedział, że oba płyny wyglądały dobrze, kiedy wymieniał je po raz pierwszy, co skłoniło mnie do założenia, że oba płyny tyle wytrzymują w samochodzie. Żadnych wymówek, tylko wyjaśnienie i teraz wiem lepiej. Co ciekawe, nie uważał za konieczne wymiany fabrycznych przednich klocków hamulcowych aż do przebiegu 70 000 mil, więc może to moje nawyki jazdy?
W każdym razie - właśnie zdałem sobie sprawę, że mój mały gokart wkrótce osiągnie 100 000 mil. Robię tyle badań, ile mogę na temat następnych kilku rund rutynowych/zapobiegawczych przeglądów. Kupiłem kilka części od rockauto i różnych sprzedawców w oczekiwaniu na kolejne powiadomienia o przeglądach, takie jak:
  1. 4x świece zapłonowe NGK
  2. Pasek wieloklinowy Bando
  3. Korek chłodnicy Gates (przebrandowany Motorad)
  4. Napinacz paska Litens (przebrandowany INA, ale wyprodukowany na Słowacji zamiast w Chinach)
  5. Napinacz Litens
  6. Uszczelka pokrywy zaworów
  7. Termostat Aisin
  8. Pompa wody Aisin
  9. inne drobne części i narzędzia, takie jak szczelinomierze i tym podobne
Planuję samodzielnie wymienić części z powyższej listy, ponieważ wszystkie są fabryczne. Cholera, właśnie zdałem sobie sprawę, że nadal mam fabryczne tarcze hamulcowe, ale nie zauważyłem żadnego piszczenia ani wibracji na pedale hamulca, więc chyba wymienię je następnym razem, gdy będę wymieniał klocki.
Jednak podczas badań zdałem sobie sprawę, jak mało wiem o moim osiołku. Na przykład, dopiero godzinę temu dowiedziałem się o zaworze PCV. Nigdy nie wymieniałem zaworu PCV i mój stary mechanik również, o ile mi wiadomo. To skłoniło mnie do zastanowienia: czego jeszcze mi brakuje?
Zamierzam odebrać zawór PCV, kilka galonów płynu chłodzącego Hondy, śrubę obrotową napinacza paska, pióra wycieraczek przedniej szyby i być może hondabond z mojego lokalnego dealera Hondy.
Pytania:
  1. czy powinienem w ogóle wymieniać pompę wody? Rozważałem to tylko dlatego, że znajduje się za napinaczem paska, a śruba obrotowa wygląda na trudną do przejścia. ale widzę ludzi, którzy zostawiają pompę wody na 200 000 mil i nadal działają dobrze.
  2. czy są jakieś zawory, uszczelki lub inne krytyczne części, które powinienem wymienić/na które powinienem zwrócić uwagę? Wymienię uszczelkę pokrywy zaworów, gdy będę regulował zawory, ale zastanawiam się, czy są inne, które również powinny zostać wymienione.
  3. kiedy wymieniam zawór PCV, czy powinienem również wymienić wąż?
  4. moje tylne prawe koło wydaje ten skrzypiący dźwięk, gdy wyjeżdżam z podjazdu. nie dzieje się to za każdym razem, ale od czasu do czasu. Przyznaję, że to koło jest najbardziej obciążone, ponieważ czasami zbyt agresywnie skręcam i opona uderza w krawężnik lub podczas parkowania równoległego, powoli uderzam oponą w krawężnik. znowu, nie dzieje się to często, ale się dzieje. felga jest nadal w porządku i jakoś bez rys. Na szczęście mam dożywotnią gwarancję zbieżności od Firestone, którą kupiłem w 2016 roku.
  5. odnośnie #4: skąd mam wiedzieć, które łożyska, gumowa osłona, zawieszenie wymagają wymiany tylko patrząc na nie?
 
#2 ·
Wow, to było dużo! Piszczący dźwięk to prawdopodobnie łożysko koła - Podnieś samochód i poruszaj kołem na boki oraz od góry do dołu, aby sprawdzić luzy/hałas - wizualnie sprawdź każdą osłonę i tuleję, którą możesz zobaczyć, sprawdź pod kątem wycieków lub wysuszenia.
 
#9 ·
Wow, to było dużo!
Prawdopodobnie skrzypiący dźwięk to łożysko koła – podnieś samochód i poruszaj kołem na boki oraz od góry do dołu, aby sprawdzić luzy/hałas – wizualnie sprawdź każdą osłonę i tuleję, którą możesz zobaczyć, sprawdź pod kątem wycieków lub pęknięć.
Osobiście nie martwiłbym się o pompę wodną, chyba że działa nieprawidłowo, myślę, że inni by się zgodzili, ALE nie zaszkodzi, jeśli wykonujesz czynności konserwacyjne zapobiegawcze – korek chłodnicy i termostat to dobry pomysł, powinieneś również wymienić węże chłodnicy.
Uszczelki kolektora dolotowego.
I tak, wymień wąż z PCV.
Zakładam, że wymieniłeś akumulator w tym samochodzie przynajmniej raz..?
Wygląda na to, że dobrze utrzymujesz samochód, wraz z wymienionymi przez Ciebie rzeczami i być może kilkoma innymi, powiedziałbym, że jesteś w całkiem dobrej formie
Mam sedana LX z 2014 roku. Moja córka kupiła go przy przebiegu 41 tys. mil, ja kupiłem go od niej w marcu 2025 roku przy przebiegu 172 tys. mil. Wszystkie czynności serwisowe były wykonywane zgodnie z interwałem wskaźnika. Wymieniłem filtr CVT przy 184 tys. mil wraz z płynem. Kiedy go zamawiałem, Honda powiedziała, że nigdy ich nie wymieniają.
 
#3 ·
Dzięki za sugestie!

prawdopodobnie jeszcze nie łożysko, ale sprawdzę na wszelki wypadek. Mówię tak, ponieważ to łożysko zostało wymienione przez warsztat 2 lata temu, kiedy mój zaparkowany gokart został uderzony i przepchnięty na krawężnik w wyniku wypadku samochodowego. Wtedy warsztat powiedział, że kupili zapasowe łożysko w lokalnym sklepie motoryzacyjnym..

Jeździłem dzisiaj znowu i słyszałem to samo skrzypienie podczas wyjeżdżania z podjazdu parkingowego na ulicę. to wydaje się być przypadkiem, kiedy to się dzieje.

okej, na razie zostawię pompę wodną w spokoju. Teraz zastanawiam się, czy zachować zapasową pompę, czy nie, ponieważ prawie każda część, którą kupiłem od rockauto, wzrosła o około 10% od stycznia... Wiem to, ponieważ zacząłem arkusz kalkulacyjny, dokumentując linki i ceny od tamtego czasu.

Tak, wymieniłem akumulator jakieś cztery razy. Kupiłem akumulator w Costco po tym, jak fabryczny akumulator zaczął się psuć. Ale ten akumulator zaczął się psuć i wróciłem do Costco po nowy w ramach gwarancji. Zrobiłem to raz lub dwa razy ponownie; ten nowy akumulator jest jak dotąd solidny.

Nie jestem pewien, czy chcę jeszcze wymieniać uszczelki kolektora dolotowego. Sprawdziłem to i nie znalazłem żadnych odniesień do tego, jak to zrobić, ani żadnych anegdot o przypadkowym awarii w tym pokoleniu Civica. Z tego, co mogę wywnioskować, Google mówi, aby wymieniać go tylko wtedy, gdy ulegnie awarii.
 
#4 ·
Cóż, mówiłeś, że często cofasz swoim "gokartem" na krawężniki lol - ale jeśli nie doświadczasz żadnych innych objawów/problemów podczas jazdy i dotyczy to szczególnie niskich prędkości, to bardziej prawdopodobne jest łącznik stabilizatora lub tuleje stabilizatora - actually lubię tę prognozę bardziej do tego, co opisujesz - łatwo sprawdzić, podnieś samochód i chwyć sam stabilizator BLISKO łącznika (ale nie sam łącznik) i poruszaj nim w górę i w dół, jeśli poczujesz jakiekolwiek luzy, to jest twój problem!
Zachowałbym pompę wody, już za nią zapłaciłeś i możesz sobie podziękować za kilka miesięcy lub lat, mam na myśli, że masz 100 tysięcy na liczniku.. niektóre nigdy nie zawodzą - niektóre w końcu zawodzą, myślę, że w dużej mierze zależy to od tego, jak wydajny jest układ chłodzenia w twoim samochodzie i klimatu, w którym mieszkasz, ale tak, po prostu bym ją zachował, jeśli wszystko inne zawiedzie, prawdopodobnie możesz ją sprzedać tutaj lub na FB marketplace...
Uszczelki kolektora są jak każda inna uszczelka, starzeją się i z czasem nie działają już tak dobrze/wydajnie, również jeśli twój silnik kiedykolwiek był lekko przepełniony olejem, to olej zbierze się w uszczelkach kolektora dolotowego... Pytałeś o sugestie dotyczące często wymienianych części w samochodach z dużym przebiegiem i te zdecydowanie są na liście, to twoja decyzja, rób co chcesz!!
Powodzenia z przeglądem konserwacyjnym bracie - myślę, że jesteś w dobrej formie
 
owns 2012 Honda Civic Si
#5 ·
Dziękuję, dziękuję za wskazówkę dotyczącą stabilizatora. Absolutnie nie zauważam żadnych objawów/hałasów podczas jazdy, tylko wtedy, gdy tylne koło przejeżdża przez przejście w „poziomie”, np. podjazd opadający do ulicy lub być może nawet próg zwalniający. Nie pamiętam

Mam nadzieję, że łącznik lub tuleja stabilizatora nie będzie zbyt drogie ani trudne do wymiany

Myślę, że mój układ chłodzenia jest nadal sprawny, nawet z płynem chłodzącym z fabryki. W ogóle nie widziałem zapalającej się czerwonej kontrolki temperatury. Szkoda, że Honda nie dała nam wskaźnika temperatury zamiast niebieskiej i czerwonej lampki w naszych Civicach. Mieszkam w Los Angeles, gdzie jest stale ciepło, jeśli nie gorąco (ponad 100 stopni F). Nie wiem, czy miałoby to duże obciążenie dla pompy w porównaniu do zimnego klimatu

Ach, na litość boską. Chyba powinienem przyjrzeć się uszczelce kolektora. Mój silnik potrzebuje 3,9 litra, ale zazwyczaj wlewam 4 litry, ponieważ nie widziałem sensu posiadania 0,1 litra pozostałości po każdej wymianie oleju. i jeśli dobrze pamiętam, olej nadal znajdował się między oznaczeniem min i max na bagnecie, ale te pomarańczowe plastikowe bagnetki mogą być trudne do odczytania..

Dowiedziałem się właśnie, że będę musiał również wyczyścić czujnik masy powietrza, zawór EGR, a może przepustnicę? Szkoda, że Honda nie zaznacza tych rzeczy w instrukcji obsługi ani czymś podobnym, zamiast typowej konserwacji oleju, hamulców, płynu przekładniowego itp. Nie wiedziałbym nic o PCV, MAF, EGR, regulacji zaworów itp., gdyby nie YouTube i to forum
 
#6 ·
Kiedy wyczyścisz wszystkie te rzeczy, Twój samochód oszaleje i najprawdopodobniej będzie musiał przejść proces „uczenia się biegu jałowego” – powinieneś to sprawdzić, jeśli zamierzasz to wszystko zrobić.. Żadna z tych rzeczy nie jest trudna do naprawy/wymiany/konserwacji – jeśli masz pytania, po prostu zapytaj tutaj I koniecznie obejrzyj YouTube, oglądanie tego jest dla mnie bardzo pomocne…
 
owns 2012 Honda Civic Si
#7 ·
Czy będę musiał przejść proces ponownej nauki biegu jałowego, jeśli będę robił jedną rzecz na raz? Prawdopodobnie najpierw zrobię czujnik masy powietrza, a potem zawór PCV. Chcę zobaczyć, czy zauważę jakieś zauważalne różnice w moim samochodzie przez kilka tygodni, zrobię później zawór EGR i wstrzymam się z czyszczeniem przepustnicy. Jak dotąd mój samochód jeszcze nie wyświetlił żadnego kontrolki silnika.
 
#10 ·
Witajcie wszyscy, dziękuję, że mnie tu zaprosiliście. Kupiłem mojego Civica SE z 2015 roku prawie 10 lat temu i jako pierwszy właściciel samochodu stosunkowo dbałem o rutynową konserwację (wymiany oleju, płynu hamulcowego, płynu CVT, rotacje/ustawienia zbieżności opon, wymiany filtrów powietrza itp.).

Przyznaję, że byłem trochę nieświadomy, ponieważ wymieniłem płyn hamulcowy i CVT tylko dwa razy. Oba płyny zostały wymienione około 5 roku (2020) przy 49 750 milach, a za drugim razem oba ponownie na początku tego roku przy 94 000 milach, wraz z okrągłym filtrem CVT z powodu mojego braku terminowej wymiany płynu CVT.

Mój stary niezależny mechanik Hondy powiedział, że oba płyny wyglądały dobrze, kiedy wymieniał je po raz pierwszy, co sprawiło, że założyłem, że tyle właśnie wytrzymują oba płyny w samochodzie. Żadnych wymówek, tylko wyjaśnienie i teraz wiem lepiej. Co ciekawe, nie uważał za konieczne wymieniać fabryczne przednie klocki hamulcowe aż do 70 000 mil, więc może to moje nawyki jazdy?

Tak czy inaczej – właśnie zdałem sobie sprawę, że mój mały gokart wkrótce dobije do 100 000 mil. Robię tyle badań, ile mogę, na temat kolejnych kilku rund rutynowej/zapobiegawczej konserwacji. Kupiłem kilka rzeczy od rockauto i różnych sprzedawców w oczekiwaniu na kolejne powiadomienia z wskaźnika konserwacji, takie jak:
  1. 4x świece zapłonowe NGK
  2. Pasek wieloklinowy Bando
  3. Korek chłodnicy Gates (przebrandowany Motorad)
  4. Napinacz paska Litens (przebrandowany INA, ale wyprodukowany na Słowacji zamiast w Chinach)
  5. Napinacz paska Litens
  6. uszczelka pokrywy zaworów
  7. termostat Aisin
  8. pompa wodna Aisin
  9. inne drobne części i narzędzia, takie jak szczelinomierze i tym podobne
Planuję sam wymienić części, używając powyższych przedmiotów, ponieważ wszystkie są fabryczne. Cholera, właśnie zdałem sobie sprawę, że nadal mam fabryczne tarcze hamulcowe, ale nie zauważyłem żadnego piszczenia ani wibracji w pedale hamulca, więc chyba wymienię je następnym razem, gdy będę wymieniać klocki.

Jednak podczas badań zdałem sobie sprawę, jak mało wiem o moim osiołku. Na przykład, dopiero godzinę temu dowiedziałem się o zaworze PCV. Nigdy nie wymieniałem zaworu PCV, ani mój stary mechanik, o ile mi wiadomo. To skłoniło mnie do zastanowienia: czego jeszcze mi brakuje?

Kupię zawór PCV, kilka galonów płynu chłodzącego Hondy, śrubę obrotu napinacza paska, pióra wycieraczek przedniej szyby i być może hondabond od mojego lokalnego dealera Hondy.

Pytania:
  1. czy powinienem w ogóle wymieniać pompę wodną? Rozważałem to tylko dlatego, że znajduje się za napinaczem paska, a śruba obrotu napinacza wydaje się być trudna do przejścia. ale widzę ludzi, którzy jeżdżą z pompą wodną przez 200 000 mil i nadal działają dobrze
  2. czy są jakieś zawory, uszczelki lub inne krytyczne części, które powinienem wymienić/na które powinienem zwrócić uwagę? Wymienię uszczelkę pokrywy zaworów, gdy będę regulować zawory, ale zastanawiam się, czy są inne, które również powinny zostać wymienione
  3. kiedy wymieniam zawór PCV, czy powinienem również wymienić wąż?
  4. moje tylne prawe koło wydaje ten skrzypiący dźwięk, gdy zjeżdżam z podjazdu. nie dzieje się to za każdym razem, ale czasami. Przyznaję, że to koło jest najbardziej obciążone, ponieważ czasami zbyt agresywnie skręcam i opona uderza w krawężnik lub podczas parkowania równoległego, mogę powoli uderzyć oponą w krawężnik. znowu, nie dzieje się to często, ale się dzieje. felga jest nadal w porządku i jakoś bez rys. Na szczęście mam dożywotnią gwarancję zbieżności od Firestone, którą kupiłem w 2016 roku.
  5. odnośnie #4: skąd mam wiedzieć, które łożyska, gumowe osłony, elementy zawieszenia należy wymienić, patrząc na nie?
Myślę, że wiele z tego to strata pieniędzy... Kupiłem Civica LX (z manualną skrzynią biegów) z 2014 roku 2 lata temu. Miał 147 tys. mil. Miał wszystkie faktury od dealera. Miał tylko jedną wymianę oleju w skrzyni biegów. Nigdy nie wymieniano HAMULCÓW. Nigdy nie wymieniano kół napinających, nigdy korka chłodnicy. Nigdy pompy wodnej.... JEDYNE, co bym doradził, to sprawdzić/wymienić gumowy kolektor dolotowy powietrza, który jest przymocowany do kolektora dolotowego. Po latach WSZYSTKIE pękają. Kiedy pękną, ruch silnika otwiera pęknięcie i wpuszcza trochę dodatkowego powietrza (zwykle podczas zmiany biegów lub ruszania ze startu) Powoduje to szarpanie i dławienie silnika... Zmieniłbym to, ponieważ NA PEWNO SIĘ ZEPSUJE. I prawdopodobnie wkrótce. Poza tym te samochody są dość bezobsługowe. (Zalecają wymianę oleju co 8 tys. mil... ja wymieniam co 5 tys. mil) Zalecają również wymianę oleju w manualnej skrzyni biegów co 60 tys. mil... ja wymieniam co 30 tys. mil.