9th Gen Civic Forum banner
41 - 60 of 107 Posts
Ik wil ook graag toevoegen dat mijn auto 20.000 mijl op de teller heeft staan. Er is zijn hele leven matig hard mee gereden. De vloeistof zag er redelijk goed uit toen hij eruit kwam, misschien een beetje donker, en ik merkte GEEN verandering in mijn schakelen hierna.
Erkon,
Ik ververs mijn vloeistof in de handgeschakelde versnellingsbak ook vrij regelmatig. Ik heb momenteel 29.500 op mijn Si en ik gebruik de Redline handgeschakelde versnellingsbakvloeistof die Redline aanbeveelt voor de 2013 Si-toepassing (Red Line Synthetic Oil - Gear Oil for Manual Transmissions - MTL 75W80 GL-4 Gear Oil). Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de resultaten en het lijkt soepeler te schakelen. Het kan echter ook aan mij liggen en er kan echt geen verschil zijn LOL, maar het lijkt er wel op. Oh, ik heb ook een magnetische aftapplug toegevoegd de eerste keer dat ik de vloeistof verving, in de veronderstelling dat dat ook zou kunnen helpen.

• Like
Reactions: ScootR
Erkon,
Ik ververs mijn vloeistof ook regelmatig in de handgeschakelde versnellingsbak. Ik heb momenteel 29.500 op mijn Si en ik gebruik de Redline handgeschakelde versnellingsbakvloeistof die Redline aanbeveelt voor de 2013 Si-toepassing (Red Line Synthetic Oil - Gear Oil for Manual Transmissions - MTL 75W80 GL-4 Gear Oil). Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de resultaten en het lijkt soepeler te schakelen. Het kan echter ook aan mij liggen en er kan echt geen verschil zijn LOL, maar het lijkt wel zo. Oh, ik heb ook een magnetische aftapplug toegevoegd de eerste keer dat ik de vloeistof verving, in de hoop dat dat ook zou helpen.
Een magnetische aftapplug zou geen slecht idee zijn. Ik kan er een aanschaffen om te installeren bij mijn volgende vloeistofwissel. Ik denk dat ik het ongeveer elke 20.000-25.000 mijl zal blijven doen. Ik zal de Redline-vloeistof overwegen, maar ik blijf, indien mogelijk, graag bij Honda MTF.

Erkon,
Ik ververs mijn vloeistof in de handgeschakelde versnellingsbak ook vrij regelmatig. Ik heb momenteel 29.500 op mijn Si en ik gebruik de Redline handgeschakelde versnellingsbakvloeistof die Redline aanbeveelt voor de 2013 Si-toepassing (Red Line Synthetic Oil - Gear Oil for Manual Transmissions - MTL 75W80 GL-4 Gear Oil). Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de resultaten en het lijkt soepeler te schakelen. Maar het kan ook aan mij liggen en er kan echt geen verschil zijn LOL, maar het lijkt wel zo. Oh, ik heb ook een magnetische aftapplug toegevoegd de eerste keer dat ik de vloeistof verving, in de hoop dat dat ook zou helpen.
Mijn plannen voor als de lente aanbreekt. Geen 0W20! ??

IDK en pissed. Ik zou van mijn olievrienden moeten horen, maar het is bijna Kerstmis. Iemand maakt dit spul voor hen. Ik heb de mensen altijd verteld over OEM-merk vloeistoffen... zou je een zuiger of nokkenas etc. kopen van een benzinestation? Nee. Ik koop mijn oliën van top-tier oliebedrijven. Ik heb uit de eerste hand gezien wat de meeste oliën zullen doen.
ScootR, ik moet het vragen... Kort verhaal...

Mijn voormalige baas die logistiek werkte, deed een materiaalbehandelingssysteem voor een olie-verpakkingssysteem. Ze vulden quarts en kannen voor de massa. Hij zei dat ze produceren/importeren/wat dan ook, enorme vaten olie en dan wanneer de productie begint, de verschillende plastic kannen er doorheen stromen om gevuld te worden. Merknamen, dan generieke, dan korte runs van benzinestation-specifieke kannen. Hij zei dat ze ook dezelfde olie gebruikten als ze verschillende gewichten olie gebruikten. Ik vroeg hem en hij lachte dat het $$ vs. sub-gewichten was dat het niet loonde om umpteem verschillende gewichten te hebben als elk SAE-gecertificeerd was om het aangrenzende gewicht te dekken.

Hij vergeleek het met de Michigan-gaspijpleiding die wordt beheerd door Wolverine en alles gaat naar dezelfde distilleerderijen waar ze hoogstens additieven kunnen toevoegen. Dezelfde tanker vult zich en levert aan al onze lokale hillbilly-benzinestations, omdat het logistiek onmogelijk zou zijn voor Sunoco om een vrachtwagen naar elk station te laten leveren, terwijl ze ze allemaal kunnen bereiken. Nu neem ik aan dat deze tankers meerdere kamers in zich hebben, maar beperkt zijn in gradaties.

Hij gebruikte welke olie er het goedkoopst beschikbaar was en lachte om alle kostenverschillen.

Benieuwd of je input hebt. Ik heb mijn 8e generatie vloeistof vele malen over 306k veranderd en een paar verschillende geprobeerd. Ik heb nooit verschillen gevoeld. Een nieuwe olieverversing, of het nu gaat om transmissie of motor, voelt altijd een tijdje soepeler aan. Mogelijk placebo-effect.

Synthetische olie/Honda MTF-man voor garantie.

Mijn verleden achtervolgt me. Dit geldt voor ENKELE BOP's, mengolie-installaties, carry-over, kruisbesmetting. Niet alleen SAE vis, maar ook additieven. Het is een serieus probleem, vooral anti-slijtage ZDDP. Polair en kan gemakkelijk worden uitgeschakeld. De grotere, betere oliebedrijven hebben hun eigen en/of doen mengcontroles. Herinnert aan een geweldig verhaal dat ik binnenkort zal delen.

Hij gebruikte welke olie dan ook die het goedkoopst was en lachte om alle kostenverschillen.

Dom! Geloof me, er zijn 3 soorten oliën:
Topklasse
Mainline
Bodemprijs

Sorry, maar ik kan geen namen noemen. Je krijgt waar je voor betaalt. Veel oliën voeren de API-tests meerdere keren uit om te slagen. Topklassen worden één keer uitgevoerd en zoals in het artikel staat, dubbel zo lang of langer. Ik was de eerste die in 1992 een olie overtuigde om dit te doen.
Typische slaag/zak-ratio voor alle tests 1/3. Formuleren is meer een zwarte kunst dan wetenschap. Te veel variabelen. Maar de eindresultaten, de onderdelen spreken voor zich!

Basisoliën worden alleen op bepaalde locaties gemaakt, west- en oostkust, Texas, enz... in de buurt van waterhavens. Dus majors om $ te besparen, kopen olie van concurrenten en vice versa. Vanaf daar wordt een additievenpakket in een mengfabriek geplaatst.

Sorry voor de onderbrekingen. Dus een grote HD OEM belt me en stuurt een monster van een grote vloot omdat motoren uitvallen en de gebruikte olie er vreemd uitziet. Vroeg om een nieuw monster. Verschijnt in mijn kantoor en ziet eruit als water, helder. Raakte het aan, het is olie. Laat analyse uitvoeren en NIETS erin, niets. Vis zeer laag. We bellen de vloot, ze zetten olievaten op rekken en pompen in de motor met een elektrische pomp en slang zoals bij een benzinepomp. Snel. Vrachtwagens die niet vervoeren, verdienen geen geld!. Ze zien de olie nooit, motoren bevatten ~10 gallons. Vaten gemarkeerd xxx transportbedrijf maar gingen er direct naartoe voordat ze in de mengfabriek waren. Oeps! 10 dode vrachtwagens, $500.000 verloren alleen al aan de motor. Expeditiemedewerker ontslagen en verschillende anderen. Mij werd niets meer verteld vanwege een GROTE rechtszaak. Ik heb nog steeds een monster. Moraal van het verhaal? Olie is niet zomaar olie. Ik heb ze motoren zien opblazen.

Nog een. Allerlei moly-additieven. 2e week op de baan Cummins NTC400 spuugt zuiger en drijfstang uit die eruitzagen als een krakeling. Moly viel bronzen zuigerpenbus aan, geweer geboord voor olieverversing split drijfstang precies in het midden. Ik was erbij, schudde het hele lab toen groot vuur. Ik zei verdomme, dit wordt een leuke baan! Ik wou dat ik de hengel had kunnen houden. Moraal van het verhaal? Voeg niets toe aan uw olie of meng merken of typen.

Ik ben sinds de eerste olieverversing bij dezelfde motorolie gebleven in mijn Si en heb nog niets gemengd. Ik blijf bij redline.... Ik gebruik hun producten al jaren en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten in een van mijn toepassingen. Harley's, auto's, vrachtwagens etc. Natuurlijk, gewoon mijn 2 cent.

Hij gebruikte welke olie er ook maar beschikbaar was tegen de laagste prijs en lachte om alle prijsverschillen.

Dom! Geloof me, er zijn 3 soorten oliën:
Top tier
Mainline
Bottom of the barrel

Sorry, maar ik kan geen namen noemen. Je krijgt waar je voor betaalt. Veel oliën voeren de API-tests meerdere keren uit om te slagen. Top tiers draaien één keer en zoals in het artikel staat dubbele lengte of langer. Ik was de eerste die in 1992 een olie overtuigde om dit te doen.
Typische slaag/zak-ratio voor alle tests 1/3. Formuleren is meer een zwarte kunst dan wetenschap. Te veel variabelen. Maar de eindresultaten, de onderdelen spreken voor zich!
Hmmmm. Lijkt iets te zijn, want het klinkt alsof olie een recept is van verschillende ingrediënten. Misschien moet ik vragen of je denkt dat Mobil 1 5W-30 beter is dan Rotella T6 5W-40 HD dieselolie voor mijn 306k 8e generatie? (beide zijn volledig synthetisch).

Heb ik al eerder gepost dat je de luchtbox en slangen moet verwijderen en van bovenaf moet vullen bij het verversen van de transmissievloeistof, in plaats van een oliepomp in spuitstijl te gebruiken? Zoveel makkelijker. Een kans om je plastic onderdelen om de 30.000 mijl schoon te maken en te zoeken naar funky dingen.

Zwaartekracht werkt altijd. Apparaten...nou ja....

Heb ik al eerder gepost dat je de luchtbox en slangen moet verwijderen en van bovenaf moet vullen bij het verversen van de transmissievloeistof, in plaats van een oliepomp in spuitstijl te gebruiken? Zoveel makkelijker. Een kans om je plastic onderdelen om de 30.000 mijl schoon te maken en te zoeken naar funky dingen.

Zwaartekracht werkt altijd. Apparaten...nou...
Ik herinner me dat ik ergens las dat deze methode alleen werd aanbevolen voor het bijvullen na een revisie of iets anders? Ik weet niet hoe waar dat is, maar ik kan me voorstellen dat het van bovenaf veel gemakkelijker zou zijn. De methode via de zijkant is niet moeilijk, alleen tijdrovend vanwege hoe langzaam je moet gieten (ik gebruikte een trechter).

Ik heb vandaag mijn magnetische aftapplug van Skunk2 voor de versnellingsbak geïnstalleerd (de olieplug heb ik 2 weken geleden geïnstalleerd toen ik de olie ververste). Ik heb van onderaf afgetapt, van bovenaf gevuld. Helemaal geen problemen, en het kostte me 10 minuten. Ik heb nog nooit gehoord dat de vulplug aan de bovenkant alleen voor revisies van de versnellingsbak wordt gebruikt. Als de versnellingsbak leeg is, is hij leeg.

Het probleem met het op die manier doen, is dat je er echt van uit moet gaan dat 2 quarts precies is wat elke Si neemt, ongeacht wat. Als dat niet klopt, dan vul je dienovereenkomstig te veel of te weinig. De zijvulmethode is theoretisch nauwkeuriger voor hoeveel vloeistof er goed is voor ELKE auto.

• Like
Reactions: KDiggityDog76
The issue with doing it that way is that you truly have to assume that 2 quarts is exactly what every Si takes no matter what. If that's off, then you are over or underfilling accordingly. The side-fill method is more theoretically accurate for how much fluid is right for EACH car.
Ik geloof dat het een spatsmeersysteem is, geen pomp. Kies de hoge kant. Het is 2 quarts, meer is veel beter dan niet genoeg!

Het probleem met het op die manier doen is dat je er echt van uit moet gaan dat 2 quarts precies is wat elke Si neemt, ongeacht wat. Als dat niet klopt, dan vul je dienovereenkomstig te veel of te weinig. De zijvulmethode is theoretisch nauwkeuriger voor hoeveel vloeistof er goed is voor ELKE auto.
Welnu, 2 quarts IS de capaciteit van de transmissie, dus het is volkomen redelijk om 2 uit de transmissie af te tappen en twee quarts van bovenaf zonder problemen in te vullen. Het is niet zo dat de ene transmissie 1,5 quarts neemt, de andere 4... De gespecificeerde capaciteit is 2 quarts, dus aftappen en vullen met 2 quarts zou geen probleem moeten zijn.

Als je motorolie uit de motor aftapt als de auto koud is (alle resterende olie is uit de motor in de carterpan geleegd), en de gespecificeerde capaciteit in de motor doet en die in de carterpan laat weglopen, zie je de juiste volledige oliecapaciteit op de peilstok.

41 - 60 of 107 Posts