Het is eenvoudig te doen. Ik doe de mijne om de andere oliebeurt. Ongeveer 8-9K. Ik heb het nu twee keer gedaan. Eén keer na het inrijden en ik heb het afgelopen weekend weer gedaan.
Je hebt nodig:
Let nu op. De eerste keer dat ik het deed, gebruikte ik een goedkope transferpomp van Kragen. Werkt oké, maar blaast lucht met de vloeistof en dat wil je niet. Deze keer heb ik een kleine trechter met een lange buis gekregen.
Of je kunt een transmissiewerkplaats 50-100 dollar betalen om 20 minuten werk te doen.
Je hebt nodig:
- 17mm sleutel
- 3/8 aandrijving ratel
- 2 Qrts MTF (naar keuze)
- Crush ringen voor aftap- en vulpluggen
- Maak de wielmoer op de LF-band los.
- Krik de auto aan de linkerkant op en kruip eronder. (neem een lekbak, sleutel en ratel mee)
- Maak de vulplug los (niet verwijderen!! Als je dat wel doet, komt de MTF eruit en komt op het frame. Geloof me, het maakt een rommeltje).
- Verwijder de aftapplug met een 3/8 aandrijving ratel
- Laat MTF weglopen. Als het langzamer gaat, verwijder dan de vulplug en het loopt volledig leeg zonder een rommeltje te maken.
- Plaats de aftapplug terug met een nieuwe crush ring en draai vast.
Let nu op. De eerste keer dat ik het deed, gebruikte ik een goedkope transferpomp van Kragen. Werkt oké, maar blaast lucht met de vloeistof en dat wil je niet. Deze keer heb ik een kleine trechter met een lange buis gekregen.
7. Verwijder de band. (Kijk achter de demper en je ziet het open vulgat en de aftapplug)
8. Laat de auto zakken zodat hij waterpas staat. (belangrijk zodat je genoeg vloeistof in de auto krijgt)
9. Steek de trechter in het vulgat en giet MTF "LANGZAAM" in. Vul tot het uit het vulgat begint te lopen. (dit kan vanuit de wielkast)
10. Plaats de vulplug en de nieuwe crush ring terug en draai vast.
11. Plaats de band terug. Laat de krik zakken
12. KLAAR
Of je kunt een transmissiewerkplaats 50-100 dollar betalen om 20 minuten werk te doen.