9th Gen Civic Forum banner

Batterij leeg en zekering 29!

31K views 7 replies 7 participants last post by  Via  
#1 ·
2012 Civic EX-L Navi sedan

Dus ik heb een paar batterijen doorlopen voordat ik controleerde wat het probleem veroorzaakte. Mijn multimeter gaf aan dat er iets 500 mA trok met de auto uit gedurende 5 minuten of een uur; ik weet dat het minder dan 50 mA zou moeten zijn. Ik trok alle zekeringen één voor één eruit, en #29 onder de motorkap was de boosdoener. Onlangs, om te voorkomen dat ik 's ochtends of na het werk naar een lege batterij loop, trek ik #29 eruit nadat ik de deuren heb vergrendeld. Best lastig, aangezien ik zonder de zekering geen elektrische sloten, geen radio, navigatie, imid, Bluetooth, etc. heb.

Is er een manier voor mij om de boosdoener in de zekering 29-kring te achterhalen, of kan dit het beste aan de dealers worden overgelaten?

#3 ·
Munten in c/d zijn een goede, Craig.

OP:
Wanneer begon dit probleem?
Heb je aftermarket accessoires?
Is de auto beschadigd/gerepareerd?

Hier is een lijst met items die zijn aangesloten op zekering A29.
Zekeringkast/relaisdoos onder de motorkap (A)
Zekering A29 10A.

Audio-navigatie-eenheid,
Audio-eenheid,
Automatische verlichtingsregeleenheid*6,
Automatische verlichtingsregeleenheid/sensor*7,
Gegevensverbindingsconnector,
Metercontrolemodule (snelheidsmeter),
Metercontrolemodule (toerenteller),
HandsFreeLink-besturingseenheid,
Startonderbreker-sleutelloze besturingseenheid*1,
Informatiedisplay-eenheid,
Sleutelloze toegangscontrole-eenheid*2,
MICU (+B_BACK_UP),
Multi-informatiedisplay-eenheid,
Hoofdschakelaar voor elektrisch raam

*1: Zonder sleutelloos toegangssysteem
*2: Met sleutelloos toegangssysteem
*3: '12 model
*4: '13-15 modellen
*5: Modellen op aardgas
*6: '12 model met automatische verlichting
*7: '13-15 modellen met automatische verlichting

#4 ·
Ik heb een 3-jarige die graag doet alsof ze aan het rijden is, maar ik denk niet dat ze iets in de cd-sleuf heeft gestopt.

Ik weet niet precies wanneer het probleem begon. Ik had ongeveer 3 maanden geleden een lege batterij, kocht een nieuwe batterij, geen problemen gedurende een paar dagen, toen was de nieuwe batterij 's nachts leeg. Daarna ontdekte ik het zekeringprobleem. Geen aftermarket accessoires, tenzij je een radarverklikker en een dashcam meetelt? Ik ben de oorspronkelijke eigenaar, 150K.

Vandaag verscheen mijn waarschuwing voor het controlesysteem tijdens het rijden op de snelweg met ongeveer 70. De voltmeter gaf 11,2 aan, versnelde naar 80, de volts daalden naar 9,2 V, toen werd elke controlewaarschuwing op de imid weergegeven en mijn lichten dimden genoeg dat andere bestuurders dachten dat ze uit waren. Toen ik het gas losliet en uitrolde, kroop de spanning langzaam terug naar 12 V, na 20 minuten voorzichtig rijden zag ik 14,2 V. Het lijkt er dus op dat deze batterij een duik neemt!

#7 ·
Ik heb een 3-jarige die graag doet alsof ze aan het rijden is, maar ik denk niet dat ze iets in de cd-sleuf heeft gestopt.

Ik weet niet precies wanneer het probleem begon. Ik had ongeveer 3 maanden geleden een lege batterij, kocht een nieuwe batterij, geen problemen gedurende een paar dagen, toen was de nieuwe batterij 's nachts leeg. Daarna ontdekte ik het zekeringprobleem. Geen aftermarket accessoires, tenzij je een radarverklikker en een dashcam meetelt? Ik ben de oorspronkelijke eigenaar, 150K.

Vandaag verscheen mijn waarschuwing voor het controlesysteem tijdens het rijden op de snelweg met ongeveer 70. De voltmeter gaf 11,2 aan, versnelde naar 80, de volts daalden naar 9,2 V, toen werd elke controlewaarschuwing op de imid weergegeven en mijn lichten dimden genoeg dat andere bestuurders dachten dat ze uit waren. Toen ik het gas losliet en uitrolde, kroop de spanning langzaam terug naar 12 V, na 20 minuten voorzichtig rijden zag ik 14,2 V. Het lijkt er dus op dat deze batterij een duik neemt!
Klinkt in mijn amateur-oren als een slechte dynamo (dynamo-diode), anders zou je een spanningsverhoging hebben bij acceleratie.