Heb deze swap voltooid, werkt prima, geen codes. De CVT-transmissie is rommel en duur om te vervangen.
Aangeschaft 2015 civic slechte cvt-transmissie voor heel goedkoop.
Gebruikte 2012 civic transmissie, kabelboom, shifter, kabel, katalysator, stuurbekrachtigingscomputer, ecu, abs-eenheid, tpms-module, cluster en cv-assen.
Connector verschilt op de ecu, moet de 14-15 connector A opnieuw pinnen en wisselen met de plastic connector A van de 12-13. Het is draad voor draad hetzelfde, kleuren matchen en draad wisselen naar de oudere connector.
Bij het wisselen van draad naar een andere connector, knip de 14-15 ecu connector uiteinden één voor één af en krimp 12-13 ecu connector pinnen erop terwijl je ze terug in de stekker steekt. Bovenste en onderste rij gebruiken grote pinnen,
Home » Shop » Connectors / Harnesses » Tyco / AMP » Honda ECU Large Female Terminals, 0.75mm² (18AWG)
Middelste 3 rijen gebruiken kleine pinnen
www.bmotorsports.com
Gebruikt Molex krimptang met maten 1.6, 1.9, 2.2
Connector onder de hoofdremcilinder moet 3 draden op de donorharnas wisselen. Dit is belangrijk anders start de auto niet. Zie foto voor gedetailleerde instructies.
Cluster, abs-eenheid, stuurbekrachtigingscomputer, ecu wisselen. De modules van de 14-15 gooien codes, kunnen niet communiceren met de can-bus op de 12-13 ecu. Auto rijdt wel maar dashboard wordt een x-mas tree tenzij gewisseld.
Shifter en kabel van de 12-13 gewisseld om de juiste versnellingsindicatoren te tonen.
Moet 12-13 katalysator gebruiken voor de dubbele 02 sensoren.
Kan de ontsteking van de donorauto gebruiken om de ecu te matchen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de beveiliging. Ik heb een scanner dus het was gemakkelijk om de 14-15 sleutel te programmeren naar de 12-13 ecu.
Als je donor ecu tpms heeft, moet je de module en pigtail pakken en deze bedraden zodat de ecu het kan zien. Er is connector M aan de achterkant van de interieur zekeringkast, heeft 2 lege gaten voor de tpms draden, haal de connector uit elkaar en bedraad blauwe en bruine draden. Zwarte massa naar chassis, andere 3 draden aansluiten op obd2 connector, rood, wit, lichtblauw.
* OPMERKINGEN *
Dit is gedaan op een auto met een contactsleutel. Als je een drukknop hebt, moet je de oude beveiliging in de ecu bedraden om de antidiefstal te omzeilen. Ik heb dit nog niet gedaan, dus ik heb geen kennis over hoe je dit type swap moet uitvoeren.
Aangeschaft 2015 civic slechte cvt-transmissie voor heel goedkoop.
Gebruikte 2012 civic transmissie, kabelboom, shifter, kabel, katalysator, stuurbekrachtigingscomputer, ecu, abs-eenheid, tpms-module, cluster en cv-assen.
Connector verschilt op de ecu, moet de 14-15 connector A opnieuw pinnen en wisselen met de plastic connector A van de 12-13. Het is draad voor draad hetzelfde, kleuren matchen en draad wisselen naar de oudere connector.
Bij het wisselen van draad naar een andere connector, knip de 14-15 ecu connector uiteinden één voor één af en krimp 12-13 ecu connector pinnen erop terwijl je ze terug in de stekker steekt. Bovenste en onderste rij gebruiken grote pinnen,
Home » Shop » Connectors / Harnesses » Tyco / AMP » Honda ECU Large Female Terminals, 0.75mm² (18AWG)
Middelste 3 rijen gebruiken kleine pinnen

Home » Shop » Connectors / Harnesses » Tyco / AMP » Honda ECU Small Female Terminals, 0.3mm2 - 0.5mm2 ( 22 - 20 AWG)
Ballenger Motorsports Honda ECU Small Female Terminals, 0.3mm2 - 0.5mm2 ( 22 - 20 AWG) (CONN-101504) for only $0.69!
Connector onder de hoofdremcilinder moet 3 draden op de donorharnas wisselen. Dit is belangrijk anders start de auto niet. Zie foto voor gedetailleerde instructies.
Cluster, abs-eenheid, stuurbekrachtigingscomputer, ecu wisselen. De modules van de 14-15 gooien codes, kunnen niet communiceren met de can-bus op de 12-13 ecu. Auto rijdt wel maar dashboard wordt een x-mas tree tenzij gewisseld.
Shifter en kabel van de 12-13 gewisseld om de juiste versnellingsindicatoren te tonen.
Moet 12-13 katalysator gebruiken voor de dubbele 02 sensoren.
Kan de ontsteking van de donorauto gebruiken om de ecu te matchen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de beveiliging. Ik heb een scanner dus het was gemakkelijk om de 14-15 sleutel te programmeren naar de 12-13 ecu.
Als je donor ecu tpms heeft, moet je de module en pigtail pakken en deze bedraden zodat de ecu het kan zien. Er is connector M aan de achterkant van de interieur zekeringkast, heeft 2 lege gaten voor de tpms draden, haal de connector uit elkaar en bedraad blauwe en bruine draden. Zwarte massa naar chassis, andere 3 draden aansluiten op obd2 connector, rood, wit, lichtblauw.
* OPMERKINGEN *
Dit is gedaan op een auto met een contactsleutel. Als je een drukknop hebt, moet je de oude beveiliging in de ecu bedraden om de antidiefstal te omzeilen. Ik heb dit nog niet gedaan, dus ik heb geen kennis over hoe je dit type swap moet uitvoeren.