9th Gen Civic Forum banner

Civic 2014-2015 cvt swap naar gewone automatische transmissie 2012-2013

17K views 27 replies 12 participants last post by  Thestonedone  
#1 · (Edited)
Heb deze swap voltooid, werkt prima, geen codes. De CVT-transmissie is rommel en duur om te vervangen.

Aangeschaft 2015 civic slechte cvt-transmissie voor heel goedkoop.

Gebruikte 2012 civic transmissie, kabelboom, shifter, kabel, katalysator, stuurbekrachtigingscomputer, ecu, abs-eenheid, tpms-module, cluster en cv-assen.

Connector verschilt op de ecu, moet de 14-15 connector A opnieuw pinnen en wisselen met de plastic connector A van de 12-13. Het is draad voor draad hetzelfde, kleuren matchen en draad wisselen naar de oudere connector.

Bij het wisselen van draad naar een andere connector, knip de 14-15 ecu connector uiteinden één voor één af en krimp 12-13 ecu connector pinnen erop terwijl je ze terug in de stekker steekt. Bovenste en onderste rij gebruiken grote pinnen,
Home » Shop » Connectors / Harnesses » Tyco / AMP » Honda ECU Large Female Terminals, 0.75mm² (18AWG)
Middelste 3 rijen gebruiken kleine pinnen
Gebruikt Molex krimptang met maten 1.6, 1.9, 2.2

Connector onder de hoofdremcilinder moet 3 draden op de donorharnas wisselen. Dit is belangrijk anders start de auto niet. Zie foto voor gedetailleerde instructies.

Cluster, abs-eenheid, stuurbekrachtigingscomputer, ecu wisselen. De modules van de 14-15 gooien codes, kunnen niet communiceren met de can-bus op de 12-13 ecu. Auto rijdt wel maar dashboard wordt een x-mas tree tenzij gewisseld.

Shifter en kabel van de 12-13 gewisseld om de juiste versnellingsindicatoren te tonen.

Moet 12-13 katalysator gebruiken voor de dubbele 02 sensoren.

Kan de ontsteking van de donorauto gebruiken om de ecu te matchen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de beveiliging. Ik heb een scanner dus het was gemakkelijk om de 14-15 sleutel te programmeren naar de 12-13 ecu.

Als je donor ecu tpms heeft, moet je de module en pigtail pakken en deze bedraden zodat de ecu het kan zien. Er is connector M aan de achterkant van de interieur zekeringkast, heeft 2 lege gaten voor de tpms draden, haal de connector uit elkaar en bedraad blauwe en bruine draden. Zwarte massa naar chassis, andere 3 draden aansluiten op obd2 connector, rood, wit, lichtblauw.

* OPMERKINGEN *
Dit is gedaan op een auto met een contactsleutel. Als je een drukknop hebt, moet je de oude beveiliging in de ecu bedraden om de antidiefstal te omzeilen. Ik heb dit nog niet gedaan, dus ik heb geen kennis over hoe je dit type swap moet uitvoeren.

Attachments

#2 ·
Dit is fascinerend. Wat is je achtergrond dat je dit allemaal weet?

#5 ·
Een paar foto's van het proces, meer gedetailleerde info voor wie het nodig heeft.

Attachments

#21 ·
Als je maar een handmatige swap had gedaan

Verzonden vanaf mijn iPhone 13 Pro terwijl ik op het toilet zat.
r18 handgeschakeld is erg teleurstellend om in te rijden, ik had er vroeger een, ik herinner me dat ik altijd dacht dat er geen vtec was, de standaardvering is zacht en veerkrachtig, wat is het nut, elke dag had ik het gevoel dat ik in Rusland of het VK zat, waar handgeschakelde auto's niet exclusief een prestatie-ding zijn zoals in de VS.

#10 ·
Heb deze swap voltooid, loopt geweldig, geen codes. De CVT-transmissie is rommel en duur om te vervangen.

Kocht een 2015 Civic met slechte CVT-transmissie voor heel goedkoop.

Gebruikte 2012 Civic-transmissie, kabelboom, shifter, kabel, katalysator, stuurbekrachtigingscomputer, ecu, abs-eenheid, tpms-module, cluster en cv-assen.

Connector verschilt op de ecu, moet de 14-15 connector A opnieuw pinnen en wisselen met de plastic connector A van de 12-13. Het is draad voor draad hetzelfde, kleuren matchen en draad wisselen naar de oudere connector.

Connector onder de hoofdremcilinder moet 3 draden op de donorharnas wisselen.

Cluster, abs-eenheid, stuurbekrachtigingscomputer, ecu wisselen. De modules van de 14-15 gooien codes, kunnen niet communiceren met de can-bus op de 12-13 ecu. Auto rijdt wel, maar dashboard wordt een kerstboom tenzij gewisseld.

Shifter en kabel van de 12-13 gewisseld om de juiste versnellingsindicatoren weer te geven.

Moet 12-13 katalysator gebruiken voor de dubbele 02-sensoren.

Kan de ontsteking van de donorauto gebruiken om overeen te komen met de ecu, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de beveiliging. Ik heb een scanner, dus het was gemakkelijk om de 14-15-sleutel te programmeren op de 12-13 ecu.

Als je donor ecu tpms heeft, moet je de module en pigtail pakken en deze zo bedraden dat de ecu deze kan zien. Er is connector M aan de achterkant van de interieurzekeringkast, heeft 2 lege gaten voor de tpms-draden, haal de connector uit elkaar en bedraad blauwe en bruine draden. Zwarte massa naar chassis, andere 3 draden aansluiten op obd2-connector, rood, wit, lichtblauw.
(Ik wil op dit moment dezelfde swap doen, maar mijn civic is een EXL met drukknopstart. Weet je hoe je die optie kunt behouden en wat er nog meer gewijzigd/gewisseld zou moeten worden?

#11 · (Edited)
(Ik wil op dit moment hetzelfde doen, maar mijn Civic is een EXL met startknop. Weet je hoe je die optie kunt behouden en wat er nog meer moet worden veranderd/verwisseld?
Nee, dat weet ik niet, het kan zo simpel zijn als plug and play, de kolom en sleutel van de donorauto pakken, je hebt ook de ecu dus geen programmering. Controleer de harnas pinout voor de stuurkolom. Honda is goed in het houden van dezelfde connectoren met dezelfde draden en kleuren op dezelfde plek. Controleer eerst de schema's.

#15 · (Edited)
mooi werk, ik heb net dezelfde swap gedaan, wat ik nodig heb is om uit te zoeken welke 3 draden ik moet verwisselen op de stekker onder de hoofdremcilinder, ik waardeer de info aub
1 geel, 2 paars en 15 oranje. Donorzijde depinnen
1, 2, 15 kant van de auto kleuren matchen
Donorzijde, motorzijde stekker gedepind om overeen te komen met de kant van de auto stekker, kleur op kleur matchen.
Laatste foto is degene met de pinout.

Nog een opmerking:
Bij het opnieuw pinnen van de ecu-stekker, als je de donor pinnen ondersteboven draait en opnieuw plaatst, vergrendelen ze zodra je het witte vergrendelingslipje indrukt.

#17 ·
1 geel, 2 paars en 15 oranje. Depin donorzijde 1, 2, 15 kant van de auto overeenkomende kleuren Donorzijde, motorzijde stekker afgepind om overeen te komen met de stekker aan de kant van de auto, kleur op kleur. Laatste foto is degene met de pinout. Een andere opmerking: Wanneer u de ecu-stekker opnieuw vastzet, als u de donor pinnen ondersteboven draait en opnieuw plaatst, vergrendelen ze zodra u het witte vergrendelingslipje indrukt.
Sorry dat ik u lastig val, maar ik zit vast, op de donorharnas zie ik geen paars of oranje, ik zie een effen geel, aan de kant van de auto zie ik een paars en oranje, en een paar geel, het donatievoertuig is 2012 en het voertuig waarin het is gegaan is een 2014, ik ben niet goed in elektriciteit, maar ik dacht dat 3 draden geen probleem waren en het is me aan het tegenstaan

#25 ·
Stuur me een foto van de voor- en achterkant van je donorharnas
Goedemiddag, mijn auto is degene die ALS probeert te repareren. Het probleem dat ik begrijp is dat we van een push-start uit 2014 komen en de motor en versnellingsbak uit 2012 zijn gecodeerd. Ik zou alle hulp die hem kan worden gegeven, op prijs stellen. Ik heb mijn auto dringend nodig. De bedrading is het probleem.

#26 ·
Goedemiddag, mijn auto is degene die ALS probeert te repareren. Het probleem dat ik begrijp is dat we van een push-start uit 2014 komen en de motor en versnellingsbak uit 2012 gecodeerd zijn. Ik zou alle hulp die hem gegeven kan worden, op prijs stellen. Ik heb mijn auto dringend nodig. De bedrading is het probleem.
Slaat de motor aan als u op de knop drukt?

#27 ·
Heeft u meer informatie over deze swap? Geïnteresseerd om naar niet-CVT te gaan vanwege de kosten van CVT (14-15) die schandalig zijn. Waren de onderdelen die u hebt vervangen vereist of hebt u ze preventief vervangen? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#28 ·
Heeft u meer informatie over deze swap? Geïnteresseerd om over te stappen op niet-CVT vanwege de kosten van CVT (14-15) die buitensporig zijn. Waren de onderdelen die u hebt vervangen vereist of hebt u ze preventief vervangen? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
geef ECU - nodig
geef kabelboom - nodig voor niet-CVT transmissie stekkers
geef shifter EN kabels - nodig voor d2 d3 etc kabel is ook anders
geef cluster - nodig voor de juiste schakelindicatie
geef katalysator - nodig voor de juiste o2 sensor positie
geef cv assen - nodig, nieuw gekocht ze zijn goedkoop

stuurhuis ecu - ? misschien de cvt stuurhuis ecu kunnen gebruiken, ik heb de donor gebruikt
geef tpms module - ? niet nodig maar zal geen tpms functie hebben en tpms lampje zal branden
geef abs module - waarschijnlijk niet nodig maar kan niet bevestigen, onderdeelnummers zijn verschillend en de sloop zegt dat ze verschillend zijn, ik heb de donor gebruikt