9th Gen Civic Forum banner

K20z3 kop op k24z7

1 reading
125K views 59 replies 31 participants last post by  Chris1320  
#1 ·
Ik denk erover om een k20z3-kop op mijn k24z7 te zetten. Moet ik het doen of niet? Vertel me alsjeblieft de nadelen en voordelen.

#3 ·
Dit is geen eenvoudige, ongecompliceerde swap. Het z7-blok verschilt veel van eerdere K-blokken. Kan het gedaan worden? Ja. Is het zo eenvoudig als andere K24/K20-swaps? Nee. Ik was persoonlijk van plan deze swap te doen, maar na VEEL lezen en onderzoeken besloot ik dat ik de auto liever zou willen tunen. Ik werk voor Honda en heb een voordeel ten opzichte van anderen, zoals het naast elkaar kunnen hebben van onderdelen en zien wat compatibel is. Er moet te veel daadwerkelijk bewerkt en geforceerd worden. Dit is een moeilijke swap, mijn vriend. Als je het doet, geweldig, deel het alsjeblieft.

#4 ·
Dit is geen eenvoudige, ongecompliceerde swap. Het z7-blok verschilt veel van eerdere K-blokken. Kan het gedaan worden? Ja. Is het zo eenvoudig als andere K24/K20 swaps? Nee. Ik was persoonlijk van plan deze swap te doen, maar na VEEL lezen en onderzoeken besloot ik dat ik de auto liever zou boosten. Ik werk voor Honda en heb een voordeel ten opzichte van anderen, zoals de mogelijkheid om onderdelen direct naast elkaar te hebben en te zien wat compatibel is. Er moet te veel daadwerkelijke bewerking en geforceerde montage worden gedaan. Dit is een moeilijke swap, mijn vriend. Als je het doet, geweldig, deel het alsjeblieft. Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Heb je gekeken naar enkele van de andere "betere" k24-koppen, zoals de k24a2 of a3, die naar mijn mening de compressie een beetje zouden moeten verhogen, evenals VTEC toevoegen aan de uitlaatversnelling? Ik speelde ook met het idee, maar heb veel gelezen over hoe duur/moeilijk het is.

#24 ·
Zou het porten en polijsten van de Z7-kop ervoor zorgen dat deze even goed stroomt als de K20-kop? De racemotor van HPD is de K24 met de K20-kop.
Dit is een vraag waar ik naar op zoek zou zijn.

#7 ·
Het daadwerkelijk verwisselen van de kop is eenvoudig, er is eigenlijk niets te veranderen, gebruik de r40-koppakking en alle k20-kopbouten, geen probleem.

Het probleem waar je tegenaan loopt, is dat er niet echt genoeg ruimte is om een header tussen de carrosserie en het subframe te plaatsen. Je zou een op maat gemaakte 2-delige header moeten laten maken en de bovenste helft van bovenaf en de onderste helft van onderaf moeten plaatsen... Het zou een ZEER krappe pasvorm zijn.

#8 ·
Jdogg, klopt deze informatie of denk je dat het goedkoper kan? Is de A2-oliepomp vereist als je niet van plan bent om boven de 8500 toeren te gaan? Heb je echt andere zuigers en drijfstangen nodig? En is de custom header echt het grootste probleem met deze swap?

Het is niet zo eenvoudig als anderen zeggen
Het is niet zomaar een pakkingwissel en klaar.
Ik ben hiernaar aan het kijken en heb gesproken met John van hytech, die degene is die de HPD-auto's daadwerkelijk heeft gebouwd met de head swap.

Hij zei dat je drijfstangen en zuigers nodig hebt omdat de z7-zuigers een hogere koepel hebben dan andere en interferentie veroorzaken, en je moet de drijfstangen vervangen omdat de pols van de drijfstang een andere diameter heeft dan eerdere K-serie drijfstangen, dus je kunt niet zomaar K-serie zuigers op de z7-drijfstangen schroeven.

De A2-oliepomp vereist veel fabricage om te werken, zoals een gemodificeerde windage tray, wat ook betekent dat je de oliepan moet aanpassen.

En als je al deze onderdelen verwijdert, betekent dit ook dat je nieuwe lagers en pakkingen nodig hebt.

Dus je hebt een kop nodig, alle pakkingen en lagers, evenals Honda-bindmiddel/pakkingmaker.
Zie hoe dit duur kan zijn.
Ik werk voor Honda en heb alles geprijsd wat John aanbeval.
Alleen al de OEM-onderdelen kostten ongeveer 1300 dollar, exclusief een custom header, oliepan, drijfstangen, zuigers.

#9 ·
De zuigers hoeven niet te worden vervangen... we hebben "OEM" k24/k20 hybriden gebouwd met de r40 zuigers zonder problemen.

Op dit moment is het niet iets dat ik echt de moeite waard vind. Het is bewezen dat je 250 pk kunt halen met deze motoren NA zonder al te veel werk. We willen altijd meer, maar totdat iemand met een swap header komt, gaat het veel te veel kosten.

#20 ·
#26 ·
Hoi team3d,

Ik weet dat deze thread een beetje oud is, maar ik ben erg geïnteresseerd in deze specifieke head swap voor mijn 9e gen si.

Is er informatie die u kunt verstrekken over hoe het blok en de kop overeenkomen? En eventuele fabricage die nodig is om de swap te voltooien?

Ook ziet deze header er geweldig uit en ik geloof dat ik ze eerder heb gezien op een andere frankenstein K24z7 head swap build, worden ze op maat gemaakt of geproduceerd door een fabrikant?

Elk inzicht zou zeer gewaardeerd worden!
Image

:vtec228:

- 2015 Civic SI coupe Stock

- 2004 JCW MCS met tonnen goodies - 224 WHP 191 TQ

- 2008 Ducati Monster 695 Dark Edition

SIClub NJ Lid

#27 ·
Hé team3d,

Ik weet dat dit draadje een beetje oud is, maar ik ben erg geïnteresseerd in deze specifieke kopwissel voor mijn 9e gen si.

Is er informatie die u kunt verstrekken over hoe het blok en de kop overeenkomen? en eventuele fabricage die nodig is om de wissel te voltooien?

Ook ziet deze header er geweldig uit en ik geloof dat ik ze eerder heb gezien op een andere frankenstein K24z7 kopwissel build, worden ze op maat gemaakt of geproduceerd door een fabrikant?

Elk inzicht zou zeer gewaardeerd worden!
Image

:vtec228:

- 2015 Civic SI coupé Stock

- 2004 JCW MCS met tonnen goodies - 224 WHP 191 TQ

- 2008 Ducati Monster 695 Dark Edition

SIClub NJ Lid
het vereist uitgebreide aanpassingen, het enige dat u direct kunt kopen is de header, hi-tech exhaust in irvine maakte de header voor de HPD, die u direct kunt kopen van

30-09-2015

#39 ·
ziet er naar uit en klinkt naar

QUOTE=team3d;3196690]04/2016, de auto staat nu op redline bij 9000 tpm en upgrade de spoelen van buddy club racing spec naar JRZ
[/QUOTE]

deze auto is nu dyno bij 320whp all motor...

ook, voor mensen die dit zelf doen, even vooruit, je ziet alle positieve dingen over de head swap, maar shops laten je nooit de opgeblazen motoren zien.

er komt veel meer bij kijken dan alleen de head swap, het heeft ons 2,5 jaar en veel geld gekost om deze swap te perfectioneren.

#33 ·
wilde geen nieuwe head swap thread starten omdat er zoveel zijn, maar ik heb vorige week een k20z3 kop gekocht... heb nog veel meer spullen nodig. heeft iemand een gebruikte k24z7 koppakking die ze naar Canada kunnen sturen? de motorbouwer wil zien hoe verschillend de oliepoorten zijn. ik denk dat foto's niet voldoende zijn en hij heeft geen oud k24z blok liggen.

#34 ·
Ik geloof dat de enige oliepoort die enig verschil maakt, een olieaftap met lage tot geen druk is. Sommige mensen hebben de poort aangepast en anderen hebben gewoon wat kit rond dat gebied toegevoegd, zoals motoIQ, en het zo gelaten. Ik ben me aan het voorbereiden om deze swap te doen en de enige dingen waar ik over twijfel, zijn de problemen met de distributiedeksel/kleppendeksel/nokkenastandwiel en die oliepoort. :ph34r: Wil iemand hier iets over zeggen? :eek3dancesmiley:

#37 ·
Hoe zal ik dit zeggen... De distributiedeksel en kleppendeksels zijn verschillend op de 24z7. De k20z3 nokkenastandwielen passen niet onder de 24z7-deksel. Je kunt ofwel de k24z7-kettingdeksel aanpassen zodat deze overeenkomt met de oudere stijl deksel, of je gebruikt k24z7-tandwielen met de k20z3-kop, tuimelaars, nokkenassen, enz. Sensorwissel. Ik kies voor het laatste, vtc wordt beperkt tot 40 of zoiets, maar ik bestel nu mijn spullen en mijn monteur en de Honda-technicus die die 9e swap-raceauto's in elkaar heeft gezet, raden aan om k24a2 tsx-zuigers te gebruiken of de k24z7 af te schaven voor zuigerkopspeling. Ik ga waarschijnlijk k24 npr gietijzeren zuigers bestellen. Ook zegt iedereen me dat ik de motor moet demonteren voor de oliepompmodificatie. Dus ik koop misschien een reserve k24z3-blok en pas het oliepad, de oliepomp en de zuiger aan. Ik hoop dat dit helpt. De swap wordt een langzaam proces voor mij. Succes broeder.

#40 ·
Uhmmm, doe het niet zelf. Ik laat de Canadese cilinderkoptechnicus mijn k24z7 uit elkaar halen als de tijd daar is. De rbc, j37, k20z3 die ik onlangs voor de build heb gekocht, is nog maar het begin... er zijn zoveel meer onderdelen die ik nodig heb, dan bewerking en kleien. Dit is geen project dat ik zelf doe. Maar als je eenmaal voorbij het lassen van materiaal voor de oliepassage en het plaatsen van de vtc-versnelling in de juiste covers bent, is het zoals elke andere Frank k20/24-build. Je hebt eindeloze combinaties om uit te kiezen, zoals welke nokkenassen, kleppentrein, uitlaat, vstack-inlaat, zuiger, drijfstangen ECT. Ik ga waarschijnlijk een flash pro kopen en het project even on hold zetten.

#43 ·
Nou, het is maar een getal.. Als ik gek veel vermogen wilde, had ik mijn oude Evo gehouden of de 9e supercharged. Het is allemaal speculatie op dit moment. Ik kan meer of minder halen. Als ik vermogen najaag, is het eindeloos, ik zal iemands grafiek op k20a.org zien en zeggen waarom heeft hij dit vermogen? Ik heb dezelfde mods, misschien als ik de nokkenassen wissel of de inlaat verander... Toen ik met een kerel sprak die hielp met het bouwen van de Pirelli World Challenge Civics, zei hij me dat ik het simpel moest houden en het de dag moest noemen. Rotzooi niet met nokkenaskleppen, gebruik de r40-versnellingen. Ik ben het er mee eens. Houd het goedkoop en betrouwbaar. De 300+ pk K20/k24 franks hebben meestal grote nokkenas-stationairdraaien, zuigen e85 op dat niet beschikbaar is in Canada, hebben 3" megafoondrone-uitlaten.. mijn vrouw zou mijn hoofd door een muur schoppen en het zou weer de Evo-build zijn, maar dan langzamer. De onderdelen die ik heb gekocht, komen tot nu toe allemaal van de lokale schroothopen en daarom vind ik deze build tot nu toe leuk. Er is een man die een k24z7 long block verkoopt voor 1200. Ik kon geen gebruikte Evo10-turbo voor die prijs krijgen lol.