Ik denk erover om een k20z3-kop op mijn k24z7 te zetten. Moet ik het doen of niet? Vertel me alsjeblieft de nadelen en voordelen.
Heb je gekeken naar enkele van de andere "betere" k24-koppen, zoals de k24a2 of a3, die naar mijn mening de compressie een beetje zouden moeten verhogen, evenals VTEC toevoegen aan de uitlaatversnelling? Ik speelde ook met het idee, maar heb veel gelezen over hoe duur/moeilijk het is.Dit is geen eenvoudige, ongecompliceerde swap. Het z7-blok verschilt veel van eerdere K-blokken. Kan het gedaan worden? Ja. Is het zo eenvoudig als andere K24/K20 swaps? Nee. Ik was persoonlijk van plan deze swap te doen, maar na VEEL lezen en onderzoeken besloot ik dat ik de auto liever zou boosten. Ik werk voor Honda en heb een voordeel ten opzichte van anderen, zoals de mogelijkheid om onderdelen direct naast elkaar te hebben en te zien wat compatibel is. Er moet te veel daadwerkelijke bewerking en geforceerde montage worden gedaan. Dit is een moeilijke swap, mijn vriend. Als je het doet, geweldig, deel het alsjeblieft. Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Dit is een vraag waar ik naar op zoek zou zijn.Zou het porten en polijsten van de Z7-kop ervoor zorgen dat deze even goed stroomt als de K20-kop? De racemotor van HPD is de K24 met de K20-kop.
Het is niet zo eenvoudig als anderen zeggen
Het is niet zomaar een pakkingwissel en klaar.
Ik ben hiernaar aan het kijken en heb gesproken met John van hytech, die degene is die de HPD-auto's daadwerkelijk heeft gebouwd met de head swap.
Hij zei dat je drijfstangen en zuigers nodig hebt omdat de z7-zuigers een hogere koepel hebben dan andere en interferentie veroorzaken, en je moet de drijfstangen vervangen omdat de pols van de drijfstang een andere diameter heeft dan eerdere K-serie drijfstangen, dus je kunt niet zomaar K-serie zuigers op de z7-drijfstangen schroeven.
De A2-oliepomp vereist veel fabricage om te werken, zoals een gemodificeerde windage tray, wat ook betekent dat je de oliepan moet aanpassen.
En als je al deze onderdelen verwijdert, betekent dit ook dat je nieuwe lagers en pakkingen nodig hebt.
Dus je hebt een kop nodig, alle pakkingen en lagers, evenals Honda-bindmiddel/pakkingmaker.
Zie hoe dit duur kan zijn.
Ik werk voor Honda en heb alles geprijsd wat John aanbeval.
Alleen al de OEM-onderdelen kostten ongeveer 1300 dollar, exclusief een custom header, oliepan, drijfstangen, zuigers.
Ja, maar veel mensen geloven de cijfers van "iemand" niet, lolsome one already made 257 with bolts on.
Bedankt man. Ik ga het nu lezen 😂Om dit niet uit de dood te halen, maar het lijkt erop dat MOTOIQ een K20Z3-kop op een K24z7-blok zet... met volledige write-ups...
Extreme Engine Tech, Building the Ultimate K24 Deel 1 De cilinderkop!
het vereist uitgebreide aanpassingen, het enige dat u direct kunt kopen is de header, hi-tech exhaust in irvine maakte de header voor de HPD, die u direct kunt kopen vanHé team3d,
Ik weet dat dit draadje een beetje oud is, maar ik ben erg geïnteresseerd in deze specifieke kopwissel voor mijn 9e gen si.
Is er informatie die u kunt verstrekken over hoe het blok en de kop overeenkomen? en eventuele fabricage die nodig is om de wissel te voltooien?
Ook ziet deze header er geweldig uit en ik geloof dat ik ze eerder heb gezien op een andere frankenstein K24z7 kopwissel build, worden ze op maat gemaakt of geproduceerd door een fabrikant?
Elk inzicht zou zeer gewaardeerd worden!![]()
:vtec228:
- 2015 Civic SI coupé Stock
- 2004 JCW MCS met tonnen goodies - 224 WHP 191 TQ
- 2008 Ducati Monster 695 Dark Edition
SIClub NJ Lid
[/QUOTE]ziet er naar uit en klinkt naar
QUOTE=team3d;3196690]04/2016, de auto staat nu op redline bij 9000 tpm en upgrade de spoelen van buddy club racing spec naar JRZ