9th Gen Civic Forum banner

Nieuw voor mij 2015 Civic Si (FB6?) Het is een haat-liefde verhouding... So-Cal!!

16K views 9 replies 9 participants last post by  redsedsi  
#1 ·
Laat ik beginnen met mijn excuses voor mijn gebrek aan kennis, want dit is mijn allereerste Honda...

Dat gezegd hebbende, ik heb net een Honda Civic Si sedan uit 2015 opgehaald met meer kilometers dan ik zou willen. Maar iedereen zegt dat Honda's ongelooflijk betrouwbaar zijn, toch? Ik denk 100% dat ik er te veel voor heb betaald, want toen ik hem mee naar huis nam en hem de volgende dag bekeek, vond ik een paar dingen waar ik niet blij mee was... Natuurlijk mijn schuld, want ik heb mijn due diligence niet gedaan en de auto niet grondig bekeken en ik denk dat ik verblind was door alle aftermarket-onderdelen die ik zag (die ik nu wil verwijderen) en er niet over heb geslapen. De vorige eigenaar was erg aardig en leek overal open over te zijn, maar wist misschien niet van een aantal problemen die ik later had gevonden... Allemaal goed!!

Hoe dan ook! Hij heeft ongeveer 139.000 mijl en lijkt gezond te zijn/geweldig te lopen (nogmaals, dat komt van iemand die nog nooit een Honda heeft gehad) en is er eigenlijk alleen maar om voorlopig mijn dagelijkse auto te vervangen. Ik heb altijd al een Honda Civic Si gewild, met name de 9e generatie en in een sedanversie. Plus in de rode buitenkleur, ik ben altijd al dol geweest op de manier waarop ze eruitzien!! De plannen op dit moment zijn om een aantal van de kleine/grote problemen die ik heb gevonden aan te pakken, de auto zo betrouwbaar mogelijk te laten rijden terwijl ik mijn school afmaak en gewoon alles over deze auto's/motoren te leren en het op het punt te krijgen dat ik me er prettig bij voel om er af en toe mee te racen...

Nu, dat gezegd hebbende, een paar veranderingen waarmee ik wil beginnen, is het vervangen van de DC Sports cat-back uitlaat door mogelijk een standaard exemplaar of iets minder luidruchtig/dronerig. Ook staat de auto op BC Racing schroefsets en hoe graag ik de rijhoogte met de aftermarket wielen ook wil, ik wil gewoon iets dat minder 'stuiterig' is, dus ik zal waarschijnlijk in de nabije toekomst werken aan het vervangen van die voor de standaard ophanging. En natuurlijk alle benodigde vloeistoffen vervangen om het onderhoud bij te houden, vooral de olie (er lijkt een lichte 'klop' te zijn bij stationair draaien, maar minder duidelijk bij het optoeren?) om ervoor te zorgen dat alles loopt zoals het hoort. Nu, nogmaals, ik heb nog nooit een Honda gehad, dus misschien is het lichte 'klop' gebruikelijk, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat het niets ernstigs is... Als iemand de ins en outs van deze 9e generatie Si kent en in de Inland Empire zit, zou ik graag willen chatten en een solide mening van je willen krijgen over mijn nieuwe aankoop!!

Als je tot hier in de post bent gekomen, hier zijn de foto's! Zoals ze er momenteel uitziet, ben ik dol op de manier waarop deze generatie eruitziet met een subtiele verlaging en de juiste wielen!! Het is een leuke auto en ik ben enthousiast om deel uit te maken van deze community!!!

#6 · (Edited)
Mooie pickup man! Echt een mooie setup, goed onderhouden.
Welkom!!
*Mijn mening, ga niet terug naar de standaard ophanging, het contrast zal geweldig zijn - als je de manier waarop het eruit ziet leuk vindt, zul je teleurgesteld zijn als je teruggaat naar de letterlijke standaard ophanging, kom dan in het midden uit en doe een paar veren met een matige verlaging - Eibach Pro Kit/ Tein S-tech/ H&R Sport… al deze veren kun je gebruiken met 'standaard' schokdempers en zitten tussen een verlaging van 1,2-1,5 inch, net genoeg om wat band-fender gap te sluiten, wat body roll te verminderen en iets stijver te worden, terwijl je toch de volledige schokdemperslag en het comfort behoudt.

#8 ·
Welkom!
De bc schroefset, ik geloof dat je de belasting en de demping kunt aanpassen.
Ja, maar zelfs op de zwakste stand is de rebound van de schokdemper op een schroefset (vooral BC) vergeleken met een standaard veerpoot niet eens vergelijkbaar lol

owns 2012 Honda Civic Si
This post has been deleted
#10 ·
Laat me beginnen met mijn gebrek aan kennis te verontschuldigen, want dit is mijn allereerste Honda...

Dat gezegd hebbende, ik heb net een 2015 Honda Civic Si sedan opgehaald met meer kilometers dan ik zou willen. Maar iedereen zegt dat Honda's ongelooflijk betrouwbaar zijn, toch? Ik denk 100% dat ik er te veel voor heb betaald, want toen ik hem de volgende dag ophaalde en bekeek, vond ik een paar dingen waar ik niet blij mee was... Mijn schuld natuurlijk, want ik heb mijn due diligence niet gedaan en de auto niet grondig bekeken en ik denk dat ik verblind was door alle aftermarket onderdelen die ik zag (die ik nu wil verwijderen) en er niet over heb geslapen. Vorige eigenaar was erg aardig en leek overal open over te zijn, maar wist misschien niet van een aantal problemen die ik later had gevonden... Alles goed!!

Hoe dan ook! Hij heeft ongeveer 139.000 mijl en lijkt gezond te zijn/geweldig te lopen (nogmaals, dat komt van iemand die nog nooit een Honda heeft gehad) en is er eigenlijk alleen maar om mijn dagelijkse bestuurder voorlopig te vervangen. Ik heb altijd al een Honda Civic Si gewild, met name de 9e generatie en in een sedanversie. Plus in de rode buitenkleur, ik heb altijd al van de manier waarop ze eruitzien gehouden!! Plannen op dit moment zijn om een aantal van de kleine/grote problemen die ik heb gevonden aan te pakken, de auto zo betrouwbaar mogelijk te laten rijden terwijl ik mijn school afmaak en gewoon alles over deze auto's/motoren te leren en hem op het punt te krijgen dat ik me op mijn gemak voel om er af en toe mee te racen...

Nu, dat gezegd hebbende, een paar veranderingen waarmee ik wil beginnen, is het vervangen van de DC Sports cat-back uitlaat door mogelijk een standaard uitlaat of iets minder luidruchtig/dronken. Ook staat de auto op BC Racing coilovers en hoe graag ik ook de rijhoogte met de aftermarket wielen wil, ik wil gewoon iets dat minder 'stuiterig' is, dus ik zal waarschijnlijk werken aan het vervangen van die door standaard ophanging in de nabije toekomst. En natuurlijk alle benodigde vloeistoffen vervangen om het onderhoud bij te houden, vooral de olie (er lijkt een lichte 'klop' te zijn bij stationair draaien, maar minder duidelijk bij het optoeren?) om ervoor te zorgen dat alles loopt zoals het hoort. Nu, nogmaals, ik heb nog nooit een Honda gehad, dus misschien is het lichte 'klop' gebruikelijk, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat het niets ernstigs is... Als iemand de ins en outs van deze 9e generatie Si kent en in de Inland Empire zit, zou ik graag willen chatten en een solide mening van je willen krijgen over mijn nieuwe aankoop!!

Als je tot hier in de post bent gekomen, dan zijn hier de foto's! Zoals ze er momenteel uitziet, ben ik dol op de manier waarop deze generatie eruitziet met een subtiele drop en de juiste wielen!! Het is een leuke auto en ik ben enthousiast om deel uit te maken van deze community!!!

View attachment 497848
View attachment 497846
View attachment 497847
View attachment 497845
dat is een zieke build man ik vroeg me af wat voor sideskirts dat waren?