9th Gen Civic Forum banner

R18 Custom koude lucht RAM-inlaat (Complete gids)

6.3K views 14 replies 6 participants last post by  oplix  
#1 · (Edited)
De totale kosten bedroegen ongeveer $50 inclusief belasting.

$20 DNA motoring drop in filter (zelfde als K&N) van Amazon

Volgende stukken van Home Depot:

$18 3' HVAC aluminium buis
$4 90 graden PVC elleboog
$5 voor twee slangklemmen

1. vervang oem luchtfilter door high performance
2. verwijder alle fabrieks inlaatpijpen en resonator na de filterbox
3. verbind HVAC pijp met inlaatbox (+slangklem) en leid deze naar waar de fabrieks inlaatresonator stond.
4. gebruik bestaand afvoergat in de spatbordvoering aan de bestuurderskant (ongeveer waar de fabrieksresonator zit) en maak wat insnijdingen met een schaar eromheen om lipjes te maken die je terug kunt buigen. (Je kunt ook een aangepast gat uitsnijden, maar ik koos ervoor om alleen lipjes te maken voor het geval ik terug wil naar de originele staat)
5. plaats PVC elleboog in het gat met behulp van de plastic lipjes om hem erdoor te passen en op zijn plaats te houden. De inlaat moet naar voren wijzen in de richting van de voorkant van de auto.
6. vorm het uiteinde van de HVAC-pijp zodat het netjes op de PVC-elleboog zit. Bevestig het met een tweede slangklem.

Super responsieve gashendel en klinkt geweldig bij 3k+ RPM. Brandstofafstelling lijkt iets beter te zijn dan origineel voor MPG.

Ik heb ook wat glanzende zwarte vinyl wrap op de PVC elleboog gebruikt om het er mooi uit te laten zien.

Dit wordt ook beschouwd als een ram intake omdat hoe sneller je beweegt, hoe meer lucht in de intake wordt geduwd.

Er is ook een voordeel aan het hebben van een cold air intake met het filter bij de fabrieks intake box in plaats van aan de voorkant, omdat je het nooit in de regen zult weken.

Image

Image

Image

Image

Image

#4 ·
Ik denk dat mijn telefoonhoesje meer kostte dan al je onderdelen lol.

Ik ben er vrij zeker van dat er geen winst is, misschien wat extra geluid waardoor je kontdyno denkt dat je wat extra vermogen hebt lol.

#5 ·
Ik denk dat mijn telefoonhoesje meer kostte dan al jullie onderdelen lol.

Ik ben er vrij zeker van dat er geen winst is, misschien wat extra geluid maakt waardoor je butt dyno denkt dat je wat extra vermogen hebt lol.
Het warmt niet zo snel op als een standaard inlaat. Dus als je in staten als Florida woont, heeft dit voordelen voor de prestaties.

#6 ·
De totale kosten waren ongeveer $50 inclusief belasting

$20 DNA-motoring drop-in filter (zelfde als K&N) van Amazon

Volgende onderdelen van Home Depot:

$18 3' HVAC aluminium buis
$4 90 graden PVC elleboog
$5 voor twee slangklemmen

1. vervang oem luchtfilter door high performance
2. verwijder alle fabrieks inlaatpijpen en resonator na de filterbox
3. sluit HVAC-pijp aan op inlaatbox (+slangklem) en leid deze naar de plek waar de fabrieks inlaatresonator stond.
4. gebruik bestaand afvoergat in de spatbordvoering aan de bestuurderskant (ongeveer waar de fabrieksresonator zit) en maak wat insnijdingen met een schaar eromheen om lipjes te maken die je terug kunt buigen. (Je kunt ook een aangepast gat uitsnijden, maar ik koos ervoor om alleen lipjes te maken voor het geval ik terug wil naar origineel)
5. plaats PVC elleboog in het gat met behulp van de plastic lipjes om hem erdoorheen te passen en op zijn plaats te houden. De inlaat moet naar voren wijzen, richting de voorkant van de auto.
6. vorm het uiteinde van de HVAC-pijp zodat deze mooi op de PVC-elleboog past. Zet hem vast met een tweede slangklem.

Super responsieve gashendel en klinkt geweldig bij 3.000+ RPM. Brandstofafstelling lijkt iets beter te zijn dan origineel voor MPG.

Ik heb ook wat glanzende zwarte vinyl wrap op de PVC elleboog gebruikt om hem er mooi uit te laten zien.

Dit wordt ook beschouwd als een ram intake omdat hoe sneller je rijdt, hoe meer lucht in de intake wordt geduwd.

Er is ook een voordeel aan het hebben van een cold air intake met het filter bij de fabrieksinlaatbox in plaats van aan de voorkant, omdat je het nooit in de regen zult weken.
Ik herinner me dat FKX/Team 3D ram air maakt voor onze auto's. Vervangt gewoon de mistlamp aan de bestuurderskant. Persoonlijk zou ik geen ram air gebruiken op een R18, want ik merkte net dat ik meer benzine verbruikte en niet veel vermogen won. Het ziet er cool uit, maar het is het imo niet waard. Misschien voor een Si, ja.

#7 ·
Jongens, ik zal
Ik herinner me dat FKX/Team 3D ram air maakt voor onze auto's. Vervangt gewoon de mistlamp aan de bestuurderskant. Persoonlijk zou ik geen ram air gebruiken op een R18, want ik merkte net dat ik meer benzine verbruikte en qua vermogen niet veel won. Het ziet er cool uit, maar het is het imo niet waard. Misschien voor een Si, ja.
je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik ga terug naar de originele staat

#9 ·
Wat ons terugbrengt naar de vaak herhaalde waarheid dat het moeilijk is om aanzienlijke pk's uit een R18 te halen zonder grote (oftewel geforceerde inductie) aanpassingen.

#13 ·
Ik hou van zelfgemaakte dingen zoals dit. Ze pakken altijd verrassend goedkoop uit als je het goed doet.

Ik wil echt een koude luchtinlaat op mijn 1.6 i-dtec doen. Ik heb een aanzienlijk prestatieverschil opgemerkt tussen warme en koude dagen. De huidige inlaat zit letterlijk bovenaan de motorruimte achter alle radiatoren!

Ik heb laatst een heleboel onderdelen verwijderd en kan geen enkele goede plek vinden om er een te plaatsen! :cautious:

#15 ·
Nou, ik ben teruggegaan naar standaard + resonator verwijdering. Ik denk dat het waarschijnlijk de beste optie is.

Ik vind deze ghetto mod nog steeds erg leuk, maar ik zou aanraden om een kleinere inlaatbocht te gebruiken. Die op de foto's is denk ik ongeveer 3 inch. Ik zou 2 inch aanraden. Ik merkte meer koppel met een kleinere inlaat.