9th Gen Civic Forum banner

Doładowane Coupe 2012

2.1K views 48 replies 5 participants last post by  erickxrosay24  
#1 · (Edited)
Pomyślałem, że powinienem założyć wątek ze wszystkimi pracami, które wykonałem.

Kupiłem ten samochód na początku 2022 roku. W tamtym czasie miałem sedana z 2012 roku (drobne modyfikacje) i oszczędzałem na zestaw KW. To pojawiło się na sprzedaż. Pomiędzy moimi oszczędnościami na zestaw KW a tym, co udało mi się sprzedać, okazało się to ogromną okazją. Zwłaszcza biorąc pod uwagę całą wykonaną pracę wysokiej jakości.

https://www.9thgencivic.com/threads/2012-ct-supercharged-si-coupe-70k-miles-excellent-condition-adult-owned.227885/

Samochód jest cholernie fajny, ale jak każdy entuzjasta motoryzacji, zacząłem myśleć o ulepszeniach. Wiedziałem, że najpierw potrzebuję chłodnicy powietrza doładowującego, więc zacząłem oszczędzać na Merc Racing, ponieważ była jedyną w produkcji, ale szukałem czegoś używanego. Skończyło się na tym, że znalazłem użytkownika w pobliżu, który sprzedawał pełny zestaw CT-E z chłodnicą powietrza doładowującego za bezcen. Hurra! Dodatkowe części i używana chłodnica za mniej niż nowa chłodnica.

Od tego czasu zbierałem wiele części do ulepszeń, więc nie muszę ciągle robić ponownej regulacji. Ponowne regulacje kosztują pieniądze.

Zebrane części:
IMT 1.25 Chłodnica powietrza doładowującego - Zainstalowana
2.95 Koło pasowe Merc Racing - Zainstalowane
Wtryskiwacze ID1050xds
Zestaw do paliwa elastycznego - Zainstalowany
Pompa DW400 - Instalacja w następnej kolejności
Szyna paliwowa acuity

Stare i nowe
Image
 
#2 ·
Na początek chłodnica powietrza doładowującego. Nie było to zbyt trudne, ale musiałem dwa razy robić płytę chłodnicy powietrza doładowującego, ponieważ jedna śruba, którą trzeba było wcześniej umieścić, w jakiś sposób wypadła podczas pierwszego montażu sprężarki. Drugi raz przykleiłem śrubę taśmą, aby upewnić się, że nie wypadnie. Trzeba podgrzać śruby, aby je wyjąć, ze względu na czerwoną blokadę gwintu. Poprowadziłem oba węże między akumulatorem a reflektorem. Dużo miejsca i brak zagięć węży. Próbowałem kilka razy po drugiej stronie akumulatora, ale ciągle się zaginały. Można zobaczyć, jak poprowadzone są węże. Napełniłem i przepływ wygląda dobrze, przechodząc przez zbiornik.
 
#4 ·
Miej pod ręką całą masę tych klipsów do obsługi zderzaków i osłon dolnych. Nie próbuj nawet usuwać ich delikatnie, aby ponownie użyć. Nawet jeśli uda ci się je wyjąć bez łamania, ich ponowna instalacja jest uciążliwa, ponieważ są tak rozłożone. Kosztuje kilka dolarów za sztukę za oryginalne lub tanie podróbki.
 
#5 ·
Wszystkie nowe przewody paliwowe AN są gotowe, z wyjątkiem tego, który dochodzi od czujnika Flex Fuel na grodzi do szyny paliwowej.
Image


Z szyną paliwową Acuity i wtryskiwaczami paliwa Injector Dynamics odstęp dla szyny paliwowej wydaje się być przesunięty o 1-2 mm przy użyciu dystansu wtryskiwacza CT-E bez podkładki. Nadal wydaje się dobrze osadzony, ale próbuję znaleźć dystans, który jest bliżej, aby uzyskać idealne osadzenie.

Bez dystansu, aby zobaczyć, jak wygląda w pełni osadzony.
Image


Z dystansem.
Image
 
#8 ·
Nowe dystanse szyny paliwowej przyszły dzisiaj. Mogłyby być nieco większe dla średnicy zewnętrznej, ale poza tym pasują świetnie. To najlepsze, co udało mi się znaleźć, co nie zajęłoby wieczności ani nie wymagałoby kupna dużej ilości. Więc jeśli masz szynę paliwową Acuity z ID1050x na kolektorze CT-E, to u mnie zadziałało.
 
#12 ·
Chcę zobaczyć, co robisz z wiązką wtryskiwaczy paliwa. Chcę coś zrobić, ale nie mam pojęcia co, ponieważ na większości postów, które widzę na temat upychania wiązki paliwowej, po prostu poprowadzili ją pod i przez kolektor dolotowy RBC.
 
#13 ·
Image


Chcę zobaczyć, co robisz z wiązką wtryskiwaczy paliwa. Chcę coś zrobić, ale nie mam pojęcia co, ponieważ na większości postów, które widzę na temat upychania wiązki paliwowej, po prostu poprowadzili ją pod i przez kolektor dolotowy RBC.

Supercharged gang !! 🥀🥀
 

Attachments

#17 ·
Ile mocy generuje ten zestaw cte, czy powrót paliwa był konieczny?
Myślałem, że generują tylko ~300
Powrót paliwa jest prawdopodobnie przesadą, ale i tak miałem już mnóstwo rzeczy rozebranych, więc pomyślałem, że i tak to zrobię. Powiedziałem mojemu tunerowi, że chcę około 350 bezpiecznych i powiedział, że powinno być łatwo z moją nową konfiguracją. Stara konfiguracja miała tylko około 260 KM i nadal była fajna. Dodanie blisko 100 KM więcej powinno być świetną zabawą.
 
#20 ·
Znalezienie właściwego paska było koszmarem. Różni producenci różnie podają długość w numerze części. Ostatecznie zdecydowałem się na Dayco 5070653. Po zamontowaniu wydaje się dość ciasny.
Dla mojego koła pasowego 110 mm używam paska Gates k070721 i pasuje idealnie, uzyskuje stałe 13-14 psi, bez poślizgu paska i bez wspornika mdp. Próbuję dowiedzieć się, jakiego paska użyć, gdy zmniejszę rozmiar do koła pasowego 105 mm, ale firmy produkujące paski są tak mylące.
 
#24 ·
@TenZen Jak podoba Ci się napinacz paska Merc Racing? Czy nadal używa standardowego napinacza, czy też jest on usuwany? Wygląda na o wiele łatwiejszy w obsłudze niż regulowana rolka prowadząca ze standardowym napinaczem.
Jest w porządku. Nadal używa również napinacza OE, traci rolkę prowadzącą.
 
#25 · (Edited)
W końcu dostałem moją pierwszą mapę bazową do strojenia. Uruchomiony za pierwszym razem, ale znalazłem mały wyciek przy regulatorze ciśnienia paliwa. Wydaje się, że jest na wtyczce do nieużywanego portu wskaźnika. Zrobiłem to dwa razy i nadal przecieka. Może uszczelka O-ring jest uszkodzona. Zamówiłem nową i zobaczymy.
 
#27 ·
Zwykle jest to pieczęć.
 
#28 · (Edited)
Nadal otrzymuję ostrzeżenie z nowym korkiem wlewu paliwa. Brak MIL, ale i tak sprawdziłem kody. Mam P0455 i P0456. Wyciek w układzie EVAP.

Czy to idzie do pochłaniacza oparów? Miałem straszny problem z zatrzaśnięciem go, gdy wkładałem wszystko z powrotem na nową pompę. Sprawdzę to najpierw. Chociaż nie czuję zapachu paliwa.
 
#29 ·
Kiedy naprawiłem problem z parowaniem, zacząłem mieć problem z ciśnieniem paliwa. Wskaźnik ciśnienia paliwa skacze w zakresie 10 psi, co można usłyszeć i poczuć w regulatorze ciśnienia paliwa. Skontaktowałem się z DW i powiedzieli, że to powietrze w układzie paliwowym.

Powiedzieli, że aby to naprawić, należy zwiększyć PSI na FPR do 80 i zewrzeć przekaźnik pompy paliwa. Następnie obniżyć do żądanego PSI. Czy to ma sens? Jak powietrze ma uciec? Zrobiłem to już co najmniej 10 razy i nie zauważyłem poprawy.
 
#42 ·
Kiedy naprawiłem problem z parowaniem, zacząłem mieć problem z ciśnieniem paliwa. Wskaźnik ciśnienia paliwa skacze w zakresie 10 psi, co można usłyszeć i poczuć w regulatorze ciśnienia paliwa. Skontaktowałem się z DW i powiedzieli, że to powietrze w układzie paliwowym.

Powiedzieli, że aby to naprawić, należy zwiększyć ciśnienie PSI na FPR do 80 i zewrzeć przekaźnik pompy paliwa. Następnie obniżyć je do żądanego ciśnienia PSI. Czy to ma sens? Jak powietrze ma uciec? Zrobiłem to co najmniej 10 razy i nie zauważyłem poprawy.
Skoro masz FPR DW, zakładam, że masz ich system powrotu paliwa (ja też go mam).
Skoro pisałeś o przekaźniku, czy zainstalowałeś również ich zalecany zestaw do okablowania pompy paliwa? Widzę, że mnóstwo osób ma problemy z ciśnieniem paliwa i wynika to z tego, że nadal używają fabrycznego okablowania, a to sprawia, że pompa dziwnie się zachowuje, nawet z FPR. Jeśli nie zrobiłeś tego ulepszenia, zrób to, a zobaczysz ogromną różnicę w zachowaniu pomp. Pompy są zaprojektowane do pracy przy około 40-45 psi na biegu jałowym i rosną z każdym psi doładowania, więc pozostawienie go na wysokim poziomie 50 i 60+ spowoduje tylko, że pompa zwariuje i skoczy ciśnienie. Wyrzuć też ten wskaźnik DW, to kupka gówna (pękł mi i spowodował wyciek), kupiłem Nippon power one i jest bardzo stabilny, nie szaleje jak DW ze wskaźnikiem latającym dookoła.
Image

Image
 
#30 ·
Zapomniałem zaktualizować.

Ustabilizowałem ciśnienie paliwa, zwierając przekaźnik pompy paliwa i powoli poluzowując koniec szyny paliwowej i pozwalając mu się odpowietrzyć. Zrobiło się bałagan, ale zakres skakania igły spadł do 3-4 psi.

Jeśli kiedykolwiek będziesz musiał uruchomić pompę paliwa bez uruchamiania samochodu, to jest to, co musisz zewrzeć.
 
#32 ·
Tak wiele modów na raz, nie mogąc ich przetestować przed rozpoczęciem procesu strojenia, było dla mnie dużym stresorem. Na szczęście wszystkie problemy były drobne.

Zaktualizowane zdjęcie komory silnika. Zmieniono rury dolotowe w stosunku do poprzednich. Zacząłem też trochę sprzątać, wiedząc, że wszystko działa. Wciąż stroję.
Image
 
#33 ·
Tuner powiedział mi, że pasek się ślizga lub zawór obejściowy wymaga regulacji. Sprawdziłem pasek i rzeczywiście ma trochę luzu. Spróbuję go jutro mocniej dokręcić, kiedy będę mógł dostać dodatkową parę rąk. Regulacja rolki napinającej to ogromny PITA ze względu na to, jak ciasna jest przestrzeń. Jakiś czas temu zamówiłem napinacz Merc racing, ale jeszcze go nie otrzymałem. Mam nadzieję, że to jest problem, ponieważ nie wiem jeszcze, jak wyregulować zawór obejściowy.
 
#34 ·
Pytanie, i może to zabrzmi głupio, więc mnie nie krytykujcie, ale nie wiem, dlatego pytam... Więc paski do doładowania, dlaczego wydaje się to być powszechnym problemem (luz paska)? Wiem, że istnieją paski i koła pasowe o różnych rozmiarach, które wpływają na ilość doładowania przepychanego przez silnik, ale dlaczego osoby, które instalują 'zestawy' doładowania, muszą ciągle bawić się naprężeniem paska i/lub wymieniać paski itp.?
Zwłaszcza jeśli kupiłeś 'zestaw' - czy wszystko nie powinno po prostu działać zgodnie z przeznaczeniem? Czy to dlatego, że doładowanie sprawia, że ​​wszystko obraca się tak dużo szybciej, że standardowe napinacze nie nadążają? Po prostu jestem ciekawy...
 
owns 2012 Honda Civic Si
#36 ·
Pytanie, i to może zabrzmieć głupio, więc nie krytykujcie mnie, ale nie wiem, dlatego pytam... Więc paski do doładowania, dlaczego wydaje się to być powszechnym problemem (luz paska)? Wiem, że istnieją różne rozmiary pasków i kół pasowych, które wpływają na ilość doładowania przepychanego przez silnik, ale dlaczego osoby, które instalują „zestawy” doładowania, muszą ciągle bawić się naprężeniem paska i/lub wymieniać paski itp.?
Zwłaszcza jeśli kupiłeś „zestaw” — czy wszystko nie powinno po prostu działać zgodnie z przeznaczeniem? Czy to dlatego, że doładowanie sprawia, że ​​wszystko obraca się tak dużo szybciej, że standardowe napinacze nie nadążają? Po prostu jestem ciekawy...
Użycie różnych rozmiarów kół pasowych wału korbowego i SC będzie wymagało pasków o różnych rozmiarach. Zestawy są dostarczane z kołami pasowymi już na SC, ale kto wie, jakie koło pasowe wału korbowego ludzie będą używać.